מי אשם?


בדרכים משמונה בבוקר * ולכן רק עמוד ראשון זוכה בפוקר * מפחיד לחיות פה, זה חתום ומוגמר * חבל שהבחירות המוקדמות העתידיות יאפילו על כל דבר

– כל הכותרות טובות הבוקר מזו של מעריב, שהתחפש לישראל היום בימי הכותרות המשונים שלו. "הקלות הבלתי נסבלת" היא כותרת שחוקה ביותר, וחמור מזה, לא מתאימה לכותרת ראשית. מתחתיה פובליציסטיקת הנהי, ז'אנר ההולך ומתפתח במקומות מסוימים. הכות' לטור התואם של שי גולדן, "אין לאן לברוח", אף היא כותרת גנרית לפחות כמו זו הראשית. הסיפור על מה שקרה לגולדן ליד ביתו מעניין ומדאיג, אבל לא בטוח שזה מה שצריך לפתוח את השער. אלו ימים בהם אני מעדיפה חדשות קרות.
והדרמה לא נגמרה: בן 17 נדקר למוות, בן 58 נורה ע"י אלמוני. מה תהיה הכותרת מחר? "הקלות הבלתי נסבלת 2"?

– "היום: רה"מ יודיע על בחירות ב-4.9". כות' הגג הזו של ישר"ה מיותרת, שהרי עיתוני הסו"ש , ועוד קודם לכן, טחנו רבות את תאריך הבחירות, כך שההצהרה מיותרת, כמו גם המילה "היום", כמו גם תיארוך הזמן 4.9, שנראה כמו ארבעה שקלים ותשעים אגורות. בידיעות ובמעריב נמצאת הידיעה על ההכרזה הכה לא מסעירה בתחתית השער.

– הכותרת של ידיעות, "גדי מת לי בידיים", צהובה אך טובה. אי אפשר להתעלם ממנה. גם זו של ישר"ה בסדר גמור: "ביקש שקט ונדקר למוות", מאחר שהיא פשוטה, ברורה ומכילה את כל הסיפור בארבע מילים הגיוניות. כלומר עד כמה שהמעשה הבלתי נתפס, הלא אנושי והברברי יכולהיות הגיוני.

– שלושה עיתונים בחרו בצילום של המנוח, גדי ויכמן, עם בתו בחגיגת יומולדתה השנתיים, שנחגג שלשום בבוקר.
שניים בצילום עם הרעיה מיכל.

– בפק"ל הגיוס למשטרה מומלץ להוסיף את התכונות הבאות: ראייה ושמיעה 6:6, 5:5. כי מתברר שגם השוטרת שהגיעה לפארק בבאר שבע וגם השוטרים שהגיעו לחוף בוגרשוב לפני כחודש לא ראו ולא שמעו דבר. והרי במשטרה אין שלושה קופים, נכון?
הקשיבו למה שיש למפקד משטרת ב"ש, נצ"מ תומר בדש לומר:

כרגע לא ידוע מיהו הרוצח אבל נגיע אליו… לא בטוח שהרוצחים הם נערים, אבל בדרך כלל נערים יושבים בפארקים בלילות הקיץ ואני קורא לאזרחים להתקשר למשטרה כדי להתלונן על כך.

לטלי בן-עובדיה בידיעות אמר בדש:

ההתנהלות שלנו הייתה מסודרת, יסודית וטובה.

– אבי אשכנזי מזכיר במעריב שבזה הסו"ש צריך היה המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו לחגוג שנה בתפקיד. ססמת המשטרה השנה הייתה "מפנה 2012", כשהמפנה עליו מדובר הוא בתדמית המשטרה. בטוח יקרה. טענת המשטרה, אגב, היא שאין קשר בין כל האירועים הללו, צירופי מקרים מהשמיים.

– לסיכום: שש רציחות בסו"ש אחד. נצרת, בת ים, ראשל"צ, באר שבע, ערערה ורחובות. ופצוע ירי באשקלון.

– כמה כמה: מעריב, שלוש כפולות ראשונות; ידיעות, שתי כפ' ראשונות; הארץ, ע' 4; ישראל היום, כפ' אחת, 2-3;

– הראשית של הארץ חריגה: ועדת טירקל ממליצה להגביר את הפיקוח "של היועץ המשפטי לממשלה על עבודת הפרקליטות הצבאית והשב"כ, בכל הנוגע לחקירה של תלונות לביצוע של פשעי מלחמה, בעיקר נגד פלסטינים".
לא אחזור על כל בדיחות הוועדות שיש בסביבה, אבל האם ישראל היא לא המדינה האוחזת בשיא עולמי של ועידות וועדות המחליטות החלטות גורפות כל שבועיים שלושה? אולי שווה לעשות בשנה הבאה ביום העצמאות, במקום חידון התנ"ך, אליפות טריוויה של שלל הוועדות שקמו במדינת ישראל מ-1948 ועד היום, מה עלה בגורלן ומה אמרו בהן?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

כתב אתמול שאול בתגובות:

ביום חמישי נעצרו 14 ישראלים ופלסטינים ברמלה בהפגנת הזדהות עם 1,500 שובתי רעב מקרב האסירים הפלסטינים. חלקם שובתים רעב יותר מחודשיים. מאות מהם יושבים ללא משפט וללא תאריך שחרור.
במשך הלילה עברו כל העצורים התעללות ע״י שוטרים. כולל במכות חשמל.
ביום שישי ביקשה המדינה להשאיר את העצורים במעצר ל-5 ימים.
בפועל כולם השתחררו ב-8 בערב למעצר בית של שלושה ימים.

 רימון מרג'ייה כותב על כך במעריב הבוקר.

אדם יאוך מהביסטי בויז מת.

מח' הגהה


(נענע10, תודה לקרן)

לפני פיזור

תודה תודה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

52 תגובות על מי אשם?

  1. אחינח הגיב:

    אני מקשר את האלימות להפרטת המתנסים ולעובדה שאין לילדים מספיק דברים שיעוררו בהם השראה לעשות משהו עם החיים שלהם.

    אהבתי

  2. סתמאחת הגיב:

    יעילות משטרתית
    אני גרה מרחוב שמתפצל מן הרחוב הראשי. 3 התפצלויות אחורה (לפי כיוון נסיעה) נמצאת תחנת משטרה גדולה. מרחק של אולי חצי קילומטר, לומר שלוש דקות ריצה.
    יום אחד הלכתי בערב מהרחוב הראשי לכיוון הבית ובכניסה לרחוב שלושה או ארבעה נערים עסקו בקטטה קולנית שבשלב כלשהו הפכה גם אלימה ועם נזק לרכוש. הכל קרה בדקות, נעמדתי לצד אנשים נוספים בתחנת האוטובוס (לא רציתי לעבור דרכם) וכשהחלה ההסלמה הסתובבתי ובחרתי דרך חליפית הביתה. במקביל צלצלתי למוקד 100. נתתי למוקדנית כתובת מדוייקת ותאור קצר של האלימות. ניסיתי להסביר לה שזה נראה מסוכן ושכדאי ששוטרים שמצויים מרחק דקה נסיעה יגיעו. אבל היא כניראה לא מהעיר ולא הסתפקה בכתובת (רחוב זה פינת ההוא) אחר כך ביקשה שאתאר את הניצים ומה אני רואה. התרגזתי, ניסיתי להסביר לה שראיתי דם ואלימות והלכתי ממקום האירוע. היא עוד ניסתה לדלות ממני פרטים כשראיתי חלק מהנערים שברחו מהמקום דרך הסיבוב שעשיתי. רציתי להיות אזרחית טובה. חשבתי שאחר כך קוראים בעיתון על ילד דקור, אבל לא רציתי להדקר בעצמי אז פשוט סגרתי את השיחה. כשהגעתי הביתה ראיתי מרחוק ניידת עוצרת בתחנת האוטובוס הריקה (כשהקטטה הסתיימה והכביש נפתח עבר שם אוטובוס ואסף את הנוסעים). פתאום קיבלתי טלפון ממדא, הזכרתי דם אז הם שאלו אם הם צריכים להגיע. ניסיתי להסביר להם שאני בכלל לא באירוע ושלדעתי הוא נגמר
    אני תוהה אם במצב דומה בעתיד אתקשר למשטרה, עושה רושם שזה בזבוז זמן ואם לא הייתי עירנית לנוכחות הנערים לידי בסוף השיחה עוד היו קוברים אותי.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      לסתמאחת-
      אין זה מקרה שקבלת צלצול ממד"א. שלשת הארגונים – מד"א. זק"א ואיחוד הצלה יושבים על הקו המשטרתי ועורכים תחרות ביניהם מי יגיע ראשון לזכות בדמי פינוי הנזקק לשירות. זכור לי מקרה במסעדה כשלאחת הסועדות נתקעה עצם של דג, וכעבור 3 דק' (בשבת!)הופיעו 3 אמבולנסים ונוצר רושם של פיגוע המוני.

      אהבתי

  3. מי אשם? הגיב:

    בראש ובראשונה הפעם אשמה שלי יחימוביץ שהצליחה לבטל את הצעת החוק של ח"כים מיהדות התורה שניסו לחוקק חוק שמרחיק ולו לשעה קלה את התקשורת ממשפחות שכולות.
    מי אשם?
    אשמה האלמנה מבאר שבע שבטרם קברה את בעלה ועוד בטרם התקררה גופתו, רצה והכריזה לכל מיקרופון מזדמן, שבעלה ירד להשתיק את הפושעים שהפריעו לביתו להרדם.
    אז מי באמת אשם?
    אשמה האמא שהטילה את מלוא כובד האחריות וההאשמה עצמית לעדי עד את נסיבות הרצח של אבא, על ביתה התינוקת שסרבה להירדם בגלל הרעש.

    אהבתי

  4. למה מה הגיב:

    רואים שאינך צופה בהשרדות.
    ג'מצ'י אכן חזר "מכושל" – נחל כשלון חרוץ והודח ראשון ע"י התל-אביבים הצעירים. לפני 20 שנה זה לא היה קורה…

    אהבתי

  5. נעץ כחול הגיב:

    אחרי שעיתונאי הסמול פלוס בג"ץ הרסו את המשטרה וכוחות הבטחון הם מתלוננים על חוסר הבטחון
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/364/733.html?hp=1&cat=402
    טוב שיש טוקבקיסטים שהעמידו את שי גולדן |במקומו

    אהבתי

    • בשנות שמונים – תשעים היה את המדור. כל נער שהסתובב בשעות מאוחרות וכל חבורת נערים שהלאימה ספסל ציבורי והפריעה לשכנים ידעו שמתישהו תופיע האריקה עם המספר הצהוב וייצאו אליהם מדורניקים חסרי פתיל. תשאול, בדיקת סמים (אולרים רק פושעים החזיקו באייטיז) תעודת זהות ואזהרה בשפה בוטה לחזור הביתה. לפעמים צ'פחה קלה או בעיטה ידידותית לשם זירוז.

      מי שהתחצף קיבל לאטמה מחרישת אזניים במקרה הטוב ומגף למפשעה בלילות אם הירח מלא. היה סיפור על נער שאיבד אשך ואחד שדרכו לו על המשקפיים.

      לא יודע אם הסיפורים הם יותר מאגדה אורבנית או לא אבל הם היו מפחידים ובפועל לא היו חבורות ילדים עם אלכוהול ברחובות, ולא בגנים ציבוריים ובטח שלא אחר חצות. ילד שרצה לשחק אותה גבר היה צריך לשלם מחיר כבד. אף אחד לא העיז לעשות צלחות.

      מתישהו סגרו את היחידה בגלל כמה סטירות מיותרות ופעילים נאורים שרצו להפסיק עם האלימות המשטרתית…עכשיו יש לנו בכל עיר חבורות ילדים שיכורים, מסוממים חסרי פחד שמצויידים באולרים ומעל הכל, הורים שאין להם שמץ מה קורה עם הילד.

      אהבתי

      • פחד ותיעוב בנוסטלגיה של היונה הגיב:

        אתה מערבב ענינים, עם כל האגדות האורבניות שלך. המדור המרכזי חי ונושם, כנראה כבר פחות מושפע סטארסקי והאץ, והפסיק לעצור בחריקת בלמים, לחפש צינגאלך על נערים. נעלם מהסלנג, ולא בגלל פעילים או שלוש נקודות. העיקר מצאת את האשמים במגירה הרגילה שלך.

        אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    יאיר לפיד מרצה ראשי בכנס של הרבנים הרפורמיים שמתחיל היום
    באטלנטה גאורגיה.
    http://atlantajewishtimes.com/blog/2012/05/04/national-convention-set-for-atlanta-may-6-9/
    אוספים כסף באמריקה, אני משער.

    אהבתי

  7. רקמילה הגיב:

    הסיפור האישי של שי גולדן מפחיד מאד.

    לבקשת הילדים ואשתי, נשלחתי למשימת הבדיקה.

    עניין של מזל שההוא עם העגיל בגבה והשניים הנמוכים לא שלפו סכין. הכותרת השנויה במחלוקת בשער היתה עלולה להיות קשה הרבה יותר כך שהקלישאה היא הרע במיעוטו.

    אהבתי

  8. נהי הגיב:

    יש כמה פובליציסטים של נהי, בעיקר במעריב, בעיקר עיתונאיות נשים עם הילד של כולנו והחיילים שלנו ובלה בלה בלה, זה מביך וממש פוגע באינטלגנציה, כאילו שאיזה חרטוטון עלאק רגשני משנה משהו. כולם מבינים לבד שרצח וילד וחייל ותינוק ופיגוע ועוד ועוד זה באמת נורא, לא צריך עיתונאית רגישה ועדינה ורגשנית שתסביר לנו מה צריך להרגיש ומתי לבכות וכמה

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מקווה שדנינו שותף לדעתך.
      אם לשפוט על פי התשפוכת הצדקנית בעיתונות כל ילד שמרעיש בלילה הוא רוצח בפוטנציה שראוי למצוד של הימ"מ וילדים שמעשנים נרגילה בגן ציבורי מצדיקים סיכול ממוקד של חיל אויר.

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        שמע, בעירי, עיר מעמד הביניים המובהקת, כבר קרה שילדים שיושבים מתחת לחלון קיללו את אשתי במילים איומות כי ביקשה מהם להוריד ווליום בלילה, כשילדיי הקטנים ישנים. מעולם לא העליתי בדעתי לרדת אליהם בשעות האלה, וזה באמת בשכונה מצוינת ובעיר מצוינת עם אחוזי פשיעה נמוכים מאד. זה שילוב של שעמום והתפתחות מהירה יותר של השרירים מאשר של המח בגיל הזה. לא סיכול ממוקד, אבל משהו כדאי שיעשה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          זו לא בעיה שיש לה פתרון משטרתי או משפטי. אמנם האלכוהוליזם נפוץ בקרב הנוער בשיעורים שלא נודעו בעבר אבל האלימות אינה גדולה יותר משהיתה. בכל מקרה לממשלה אין כלים לטפל בהתפרצויות של אלימות ספונטנית ושום שוטר סיור לא יכול לנחש איזה נער מרעיש עתיד לדקור שכן שהעיר לו.

          אהבתי

          • שטוטית הגיב:

            נו ביימת…..

            אז אתה כנראה לא מצוי בעניינים
            במקומות מצויינים כמו במקומות פחות מצויינים
            המשטרה לא עושה את שצריך לעשות ……
            תנסה לטלפן למוקד ולהתלונן על התפרעות/רעש/הצקה
            הם לא יגיעו…ו/או יספרו לך שהניידת היתה במקום ואין כלום…
            כפי שארע בבאר-שבע

            אהבתי

  9. לא יודע לגבי אשמה באלימות נוער, אבל סולם האחריות מורכב אצלי מדרגות השפעה ותפקיד:

    1- ההורים – לא מלמדים את עצמם ערכים שכדאי להעביר הלאה ולא מבינים את המושג קו אדום.
    2- רשתות הטלוויזיה – לא חייבים להציף תכנים מטמטמים, אלימים ומרושעים. תמיד יש אלטרנטיבות.
    3- משרד החינוך – וויתור על כבוד למורה ומשמעת. החינוך נמצא במקום האחרון מבחינת מקבלי ההחלטות. כנראה כי הוא חסר איכויות מדידות.
    4- משטרה – אפס פעילות קהילתית והעדר מוטביציה לשרת ציבור.

    אהבתי

    • Gilad הגיב:

      5. אכיפה והרתעה שלא קיימים בתודעת הנוער. תורמים לכך עונשים מגוחכים לרוצחים צעירים, עסקות טיעון מפוקפקות, חופשות מהכלא, כיסוי תקשורתי כמעט אוהד ("הבן שלי הוא ילד נורמטיבי") ופרסום אישי שמתאים יותר לידוענים בתכנית ריאליטי מאשר לפושעים שפלים מתחתית החברה האנושית.

      אהבתי

  10. יוסף הגיב:

    מיקי, על האינטרנט שמעת?

    לערוץ אין בעיני שום תפקיד חוץ מלתת לשלמה שרף לחרבן בשידור חי, התנתקתי מהם מזמן

    אהבתי

    • אלברט הגיב:

      לראות באינטרנט זה לא כיף. אני רוצה לראות על הספה בסלון, לא על כסא המחשב.

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        Streamer

        אהבתי

        • יהוסף הגיב:

          בהמשך לאמור, יש מוצר של ליגת ה- NBA שמאפשר לך לראות ב- LIVE את כל משחקי הליגה באיכות HD, וגם מתי שבא לך, כולל פיצ'רים כמו הילוכים חוזרים, מאיזה מצלמה תראה ועוד הרבה מאוד יכולות אחרות. והמחיר ? 70 דולר לעונה. קצת פחות ממנוי חודשי לחברות העושק ברשיון, ותוסיף לזה רוחב פס של 5 MB באינטרנט (גם 2.5 יספיק, אם אין שום דבר שרץ ברקע).

          אההה – והפלוס הגדול הוא, שלא חייבם לשים על מיוט כדי לא לשמוע את שימי ריגר. הוא פשוט איננו. 😉

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            אתם צודקים חברים. אני עדיין מהדור הישן שחושב שכל מה שמשודר – משודר בטלוויזיה.
            אעבור לאינטרנט במהרה בימינו ואפסיק לשלם לשודדי ערוץ 5. תודה על העידוד

            אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    הסיפור של שי גולדן, שמנסיון אישי אני מאמין לכל מילה שבו, מתאים, לדעת לא משפטן, לתיקון דרומי.
    כנאמר לעיל היה נסיון מובהק אלים, כוחני להתפרץ למספר בתי מגורים שבאחד מהם גר גולדן. הנה סעיף 34י1 לחוק :"לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף מי שמתפרץ או נכנס לבית המגורים, בית העסק או המשק החקלאי המגודר, שלו או של זולתו, בכוונה לבצע עבירה, או מי שמנסה להתפרץ או להיכנס כאמור". כיום ניתן לתעד נסיון כזה במכשירי קשר הנישאים בידי רבים. במקרה ובנוסף לפריצה היה נלקח דבר מה יהיה קשה להחיות את המת ולהאשים את היורה. זה יהיה רע מאוד לפני שיהיה רע.

    אהבתי

  12. מיקי הגיב:

    ערוץ הספורט מועל בתפקידו.
    סדרות רבע הגמר של ה-NBA בעיצומן, 2-3 משחקים מדי לילה והם לא משדרים כמעט דבר.
    כאשר הם כן משדרים, זה נמצא בחמש-פלוס-לייב, הערוץ בתשלום נוסף.
    בואו נעשה עסק – תעבירו לחמש-פלוס-לייב את כל המירוצי מכוניות, ליגת הנוער, בייסבול ושאר הזבל שאף אחד לא רוצה לראות ותנו לנו, אנשים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם, עוד כמה משחקי NBA בשבוע.
    ובקצת יותר רצינות, מתקרב היום שבו אתנתק מערוץ הספורט ואמליץ לכל חבריי לעשות כמוני. זה יקרה תוך חודשיים בערך

    אהבתי

  13. פחד ותיעוב בסוף השבוע הגיב:

    לא הסתייע לי לדקור או להדקר בסופשבוע, אז העברתי את הזמן במחיצת חיות.
    הקנטקי דרבי עם הסיום המותח.
    ובקנטקי אוקס, האם הרוכבת רוזי נפראבניק הצליחה להיות הזוכה הראשונה בתולדות 138 שנות המרוץ, בזכות הסוס עם השם האובמי Believe You Can.
    והזדמנות להביא את המאמר ההיסטורי של האנטר ס. תומפסון, בצירוף הערות.

    אהבתי

  14. מיקי הגיב:

    העתק-הדבק לתגובה שלי מהפוסט הקודם:

    הבוקר כתוב ב"הארץ" על מתרגמי הכתוביות לטלוויזיה, שמרוויחים שכר רעב.
    לא מזמן הציעו לי לתרגם סרט של 50 דקות. התגמול (לפי חישוב השעות שלי) היה 14 שקל לשעת עבודה, במקרה הטוב.
    ויתרתי על הכבוד המפוקפק.
    ראוי שערוצי שידור שמרוויחים מיליארדים ישלמו בעין יפה לאלה שמאפשרים להם לעשות זאת.
    אנשי הכתוביות – שביתה עד הודעה חדשה תכבול את הכבלים. הם יהיו חייבים להעסיק אתכם בתנאים הוגנים. אם הם יותר מדי רודפי בצע מכדי להבין זאת, זה הזמן לפגוע להם בכיס התפוח

    אהבתי

    • ט הגיב:

      נכון
      אבל אין גופי שידור בישראל שמרוויחים מיליארדים

      אהבתי

    • קורא הגיב:

      אתה צודק בזה שאתה רוצה להרוויח כסף, עם זאת, זה לא קשור לערוצי השידור, שברובם דווקא מפסידים לא מעט כסף.

      אהבתי

      • הם מפסידים כי הם נכנעו לנוסחה:
        מקסימום ריגושים X מקסימום אנשים = שיאי רייטינג.
        הנוסחה היא מדרון תלול שסופו רגולציה וקהל מצומצם שחלקו הפסיק לצרוך פריים טיים כי המכנה הנמוך ביותר הפך למלך.

        כרוניקה (בלתי נסבלת, כמובן) של אסטרטגיה מאיבר הישיבה.

        אהבתי

      • אמיר שיש שני לו הגיב:

        לא יעזור לכם. חברות גדולות? בבעלות טייקונים? אז הן מרוויחות מיליארדים שאותם הן גוזלות ברשעות מהכיס שלנו. מה, כבר שכחתם את המחאה בקיץ שעבר?

        עובדות זה לחלשים.

        אהבתי

  15. המאיר הגיב:

    אמנון אברמוביץ בחדשות ערוץ 2, היה ביום שישי קורבן של משרד ראש הממשלה/ביטחון: ברוממות בלעדית (ונדמה לי לא פולואפ אחד בעיתונות הכתובה) הוא דווח על הסיבה האמיתית לבחירות: "הממשלה הזמנית, לאחר ההצבעה בקלפי ואעד הקמת ממשלה חדשה, לא תצטרך אישור לתקוף באירן". בגלל זה, הוא קבע בפסקנות שרק מומחים כמוהו יודעים להפגין, ביבי החליט להקדים את הבחירות וקבוע את ה-4 בספטמבר כיום הבחירות.

    להערכתי, אמנון אברמוביץ יותר חכם מהידיעה שפרסם. אולי לא הייתה לו ברירה – אמרו לו אז הוא פרסם. הוא בטח יודע מדוע פיברקו לו ידיעה כזו – ראשית, קצת מוזר שמפלגת הקואליציה הראשית מקדימה בחירות והסיבות שהיא עושה זאת קצת לא נעימות לראש הממשלה. לכן עדיף לומר שהדבר נעשה למען ביטחון ישראל וכו'… שנית, מחירי הנפט החלו לצנוח מתח ל-100 דולר לחבית, מאז הודיעה ממשלת ישראל על הקדמת הבחירות. רק ביום שישי הם צנחו ב-6%. המשמעות היא שהעולם מעריך שישראל לא תתקוף באירן. לכן כדאי להמשיך ולפמפם "תזהרו אנחנו משוגעים" גם, ובעיקר בתקופת בחירות. זה משתלם מכל הבחינות: ממשיך ומחזיק את אובמה ושאר חבריו מאירופה במתח. אולי יגרום לעלייה מחודשת של מחירי הנפט, דבר שישחק לטובת הרפובליקנים, יקירי ביבי, בהתמודדות הבחירות מול אובמה ועוד.

    לכן מוזר שאברמוביץ, שיודע בדרך כלל מה הולך, הסכים לפרסם ידיעה מפוברקת כזו. אפילו וקיבל אותה "מפי הסוס" עצמו. אני במקומו הייתי מעריך כי מתקפה באירן יכולה להתבצע רק אם הסקרים יראו כי ביבי וברק מאבדים את השלטון.

    אהבתי

  16. יוסי ריבלין הגיב:

    שמעתי אתמול את מפקד משטרת ב"ש משתמש בביטויים של שבת להסביר את כישלון המשטרה. שוב ושוב השתמש בביטויים כגון "הקימו רעש" ו"הוקם רעש" ו"השוטרים פרקו מן הרכב.."

    נזכרתי בבדיחה על הטובע שצועק הושיעו נא הושיעו נא. עבר אדם ואמר לו – כמה חבל שבמקום ללמוד עיברית של שבת, לא למדת שחייה"

    אהבתי

  17. תומר הגיב:

    נמאס כבר מה"הקלות הבלתי נסבלת", גם מילן קונדרה היה מתהפך ודאי בקברו בכיף אם היה לו כזה.

    ההתניה המהודקת עד שלמות הזו שלפיה אין לכתוב או לומר בכלי תקשורת ישראלי את המלה "קלות" בלי להוסיף את ה"בלתי נסבלת" העוקב אחריו כמו הרעם אחרי הברק, אין טוב ממנה כדי להעיד על העצלות של אנשי התקשורת פה.
    באמת כל כך קשה למצוא משהו חדש?

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      נו, וכאשר כותבים על שריפה – היא תמיד גדולה, ותמיד משתוללת.
      שמת לב?
      באחד הקייצים היתה שריפה באיזה מפעל סמוך למקום שבו אני גר. היא אמנם העלתה הרבה עשן שחור (כי נשרף הרבה פלסטיק), אבל היתה מוגבלת לתחום מצומצם וכובתה די מהר. הכותרות בעיתונים ובאינטרנט? "שריפה גדולה משתוללת ב…".
      כך הבנתי שאם מספרים לי על שריפה גדולה שמשתוללת באיזו שמורת טבע, אין לי שום סיבה לחשוב שהשריפה היא יותר מדונם וחצי של קוצים שעלו באש במקרה ושרוב הסיכויים שהשמורה תהיה בסדר גמור…

      אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      עוד לפני שמחקו אותי מהפייסבוק הספקתי לכתוב בדף של משטרת-ישראל
      "אזרח לבדד ישכון !"
      מניסיון אישי חמור שקרה בערב ראש-השנה דאשתקד…ועדיין לא טופל
      ע"י המדים הכחולים – אז לפני שאהפוך לשיר…

      יהונתן גפן ודני ליטני אמרו זאת מניזמן והם לא רק דוקרים הם גם:

      אהבתי

      • פחד ותיעוב בפייסבוק הגיב:

        אמיץ מצדך לעשות M.I.A בדף של המשטרה, אבל לא הבנתי מדוע המשטרה צריכה לטפל בסכסוך שלך עם צוקרברג, לקחו לך את הדף, לא ניסו ל"מחוק" אותך פיזית.

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          אורן:)
          אכן המשטרה לא אמורה לטפל בסכסוך האישי שלי עם צוקי-בוטי.

          ושוב…לפני שמחקו אותי מהפייסבוק הספקתי לכתוב בדף של המשטרה
          את מה שכתבתי
          וזאת עקב מקרה חמור שקרה לי בחיים הריאליים ועד לרגע זה
          לא טיפלו/מטפלים בכך כחולי-המדים….
          ולכן אזרח לבדד ישכון לא משנה אם מאיימים עליו, יורים בו, דוקרים אותו
          וכל מיני כאלה…מוקד 100 הוא בגדר המלצה בלבד..כנראה ולצערנו האזרחים

          יש מבין?

          אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      בשכונה שאנו חיים, – ישראל, הלא-נסבלת, לעיתים קרובות,בהקשר זה כמובן, אין מילה מכובסת יותר מ"הקלות הבלתי-נסבלת" של רצח לאור יום ,או לילה, הקשור בבני-נוער רוויי אלכוהול ונרגילות . אבל זוהי המילה, וכפי הנראה ,אין בלתה ,והלוואי שלא נולדה ,מאשר נולדה.

      אהבתי

    • תפוח הגיב:

      הקלות הבלתי נסבלת של התפוז המכני

      אהבתי

כתיבת תגובה