אצבעות שחורות 4.5.12

פריסה נאה של דוקאביב בעיתונים * שאלה טובה: מה עושים עם הפליטים? * פייסבוק מזכיר שכולנו בודדים * ובלוגרית אחת מעמידה פנים

חדשות הסו"ש

– פלאים חדשים בעניין מסמך הרפז. אהוד ברק ייחקר? גבי אשכנזי ייחקר? ארז ויינר ייחקר?
– אופנוען
נהרג ב-854.
– דקירה למוות
בבאר שבע. הרחבה לסיפור הזוועות.
– יפן מכבה את הכור הגרעיני האחרון.
– מאמר ענייני להפליא על חגי עמיר.

שבעה ימים

אני מתרשמת מהיח"צ המעולה של פסטיבל דוקאביב. מספר הכתבות והראיונות לא קטן (דוגמנית ,ילדה, גרייס, ז'ורנל, ימי הזהר, של זהר וגנר, גלריה), וגם כתבת השער של המוסף הזה מתייחסת לסרט שיוקרן בו, לשוב בחזרה, על חייה של רבקה זהר (אלון הדר), המרדף אחר בתה אותה נטשה, החיים עם הגורו שלמה קאלו, ועוד. כתבה על זהר ועל הסרט ועל הבת התפרסמה בידיעות אמריקה (וב-ynet) בנובמבר 2010.
בכלל, ילדים נטושים על ידי הוריהם זה ז'אנר שלא נס ליחו. ולכן יש עוד כתבה במוסף זה: איך התברר לאיה שפובלוב (תיקון) שהטנור הנודע שגידל אותה, יבגני שפובלוב, הוא לא אביה הביולוגי (סמדר שיר)

גם כתבות העליהום על היוגה, שפשו בעולם בחודשים האחרונים לא פסחו על המוסף. חודשיים אחרי הכתבה במוסף הארץ, הכתבה המתורגמת מניו יורק מגזין על ג'ון פרנד, היוגיסט ההולל, שכבר זכתה פה לאזכור.

כתבת הזוועות השבועית (שרית רוזנבלום) על התינוק שעבר ניתוח פשוט והפך לצמח מיועדת להורים חפים מחרדות. או ללא הורים. או ללא חרדתיים.

ז'ורנל

עופר מתן מראיין את דב נבון על תפקידו בהתחלפות של ערן קולירין. מתברר שנבון לקח תפקיד אקטיבי ביחצון הסרט ונדנד למתן לא מעט. אלא מה, מתן מכנה את נבון "יחצנית", ונבון בהמשך מסכים איתו. עכשיו, למה יחצנית ולא יחצן? הרי תודה לאל יש מלא יחצנים גברים פה השולטים על העידית והשמנת וכו'. למה? כי המטרה הייתה לכתוב עליו משהו רע ומלגלג. תגידו, מה את נטפלת, שטויות, ובכן, למה לא לכתוב יחצן? מה יותר פשוט מזה? מה, יחצנים גברים לא מנג'סים ויחצניות נשים כן? לא נכון. מיזוגניזם? אין לי ספק שמתן ונבון יתחלחלו אם יקראו זאת ויאמרו שנטרפה דעתי, אבל כן, מה לעשות. השפה קובעת את התודעה.

מוספשבת

בראיון המונומנטלי שיש לפרשן בן כספית בסופשבוע, בעיתון בו הוא מפרשן, אמר כספית שהוא מצנזר את עצמו, שהוא לא מה שהיה. לאור ההצהרה הזו מעניין לקרוא את מדוריו העכשיוויים העוסקים בבחירות. שימו לב לכותרת הצולעת (אני משערת שלא הוא נתן אותה): "נתניהו הוא כמעט בטוח ראש הממשלה העתידי".
אין הרבה חדשות במדור, מאחר שעל כך שנתניהו רצה להקדים את הבחירות שלו לבחירות של אובמה כתב כבר ארי שביט באמצע השבוע, כמו שהראיתי.
יפה שבמעריב נחלצו להגן על דיסקין (שוב, הדברים כבר נכתבו במהלך השבוע). גם כספית כותב על כך וגם נתן זהבי. מה כותבים? שאין פה שום נקמנות. אבל מי זוכר בכלל את פרשיית פורום מאג'די משישי שעבר שהסעירה אותנו ל-48 שעות. הייתה, מתה, נקברה בבחירות הצוהלות.

אראל סג"ל כותב שבלב תל אביב נבנה גטו של הזנחה. הכוונה לפליטים או למסתננים, תלוי מה עמדתכם.
אנשי הארגונים המסייעים לפליטים אומרים – מדינת ישראל צריכה לקבל את כולם ולאזרח אותם ולדאוג להם.
סגל אומר – השאיפה העיוורת לתיקון עולם לא ריאליסטית. מה עושים?
אגב, במוסף הארץ יש תת מדור הנקרא "דברים שכספי המסים שלנו משלמים ומממנים".
אם אני מבינה נכון, זה אמור לעצבן את העם, אלא שאני לא מצליחה למצוא את חוט השני בין כל הדוגמאות הללו. זה מה שכתוב שם:
– מח' טיפול נמרץ בסורוקה
– המאגר הדיגיטלי של הספרייה הלאומית
– המרכז להנצחת מורשת גוש קטיף
– מנהל מח' מקוואות במועצה הדתית בחדרה
– ערב חדש עם אראל סג"ל
– הנהג של שלום שמחון
– המלחמה הבאה

להיות הורים

מדי פעם אני טוחנת על בנק הזרע, ואז תוהים הפולנים: מההה, יש לך בעיות לא פתורות? לא. אם יש תחום אחד בחיים שאין לי בו בעיות כלל, על אחת כמה וכמה לא פתורות, הרי זהו התחום. בכל מקרה, הנה עוד כתבה במעריב.
דברי אחת הנתרמות, ופה מצויים כל הפתרונות לדעתי:

"הבעיה עם זרע של תורמים ישראלים היא שמקבלים מעט מאוד מידע על הגבר, וזה הטריד אותי. כל מה שיכולתי לדעת הוא נתונים גופניים, השכלה באופן כללי. רכישת זרע שמיובא מחו“ל אמנם יקרה משמעותית, אבל בתמורה אני יודעת כל כך הרבה על הגבר שבחרתי: קראתי מכתב שכתב, ראיתי את כתב ידו ואפילו תמונות שלו מהילדות. ומה שחשוב יותר: מדובר בתיק פתוח, כלומר, שהילד שלי יוכל בגיל 18 לדעת את שמו של אביו, אולי אפילו להיפגש איתו. הבאת ילד לעולם באמצעות בנק זרע היא חוויה לא פשוטה, שמסבכת לי את החיים, ורציתי שלפחות לילד תהיה חוויה פחות מנוכרת, כלומר שידע את זהות אביו ושאם חלילה תהיה איזושהי בעיית בריאות, ניתן יהיה לפנות אליו" היא מספרת.

גלובס/ G

לפעמים אני יודעת שיש כתבה ממש חשובה, שטוב שנעשתה, אבל הנושא כה משמים אותי, שאני לא מסוגלת לקרוא מילה מעבר לכותרת. זוהי כתבת השער של ורד קלנר, עשרת הוועדים החזקים בישראל. מישהו?

מוסף הארץ

לא לקרוא בסמוך לארוחה. רק הכתבה על חולה הבריאות הקצת קוקו שבתה את לבי. נו מה.
ויש תוספת על המעי הגס.

כשמאלית אצתי לקרוא כתבונת מתורגמת של ריק סמיתס מניו יורק טיימס (לא מצאתי את המקור) על שמאליים, ממנה למדתי שאין שום יתרונות או חסרונות לשמאליים. לא חוכמה יתרה ולא מיתה משונה במהרה. באסה.
מה שכן, לא הבנתי שני משפטים: למה הכוונה "הנטייה לשמאליות אכן פוחתת עם הגיל", וגם "…שמאליים תמיד מורחים את מה שהם כותבים בכתב יד…"

שישבת/ ישראל היום


כתבת השער מתורגמת מאטלנטיק על הקשר בין בדידות ופייסבוק, או שמא להפך, פייסבוק כרשת חברתית שלא מפיגה בדידות. יש בה כמה ניסוחים רהוטים ונכונים באשר ליחסים עם הרשת.

אחד מכל 13 בני אדם בעולם משתמש בפייסבוק. יותר ממחצית ממשתמשי הפייסבוק מתחברים לאתר מדי יום. מבין האנשים בני 34-18, קרוב למחצית נכנסים לפייסבוק דקות אחרי שהתעוררו בבוקר, ו-28 אחוזים עושים זאת עוד בטרם יצאו ממיטתם.

מה זה "תפוסת הפחמן הגבוהה" (מתוך הכתבה)?

סופשבוע

על הפוסט טראומה של ילדי הדרום (יובל גורן).
אולי לקראת תעמולת הבחירות מישהו ייקח את הילדים האלו לידיו (וישמוט לאחריהן).

לחם עבודה

חנוך מרמרי הסיר את מועמדותו לנשיאות בצלאל.

עמית כהן, כתב ופרשן לענייני צבא ופלסטינים יעזוב את מעריב.
כהן כתב עם רון לשם את תא גורדין. סיבה טובה לעזוב עיתון לאחר מכן.

דליק ווליניץ Vs ירון דקל.

המארקר יפצה את עודד קאשי.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מהדורת החדשות של הירקון 70 זכתה בפרס פראט.
http://blip.tv/play/hM1qgvXrEgI.html?p=1http://a.blip.tv/api.swf#hM1qgvXrEgI
אגב, שרון קנטור, המעורבת במהדורה הייתה חלק מוועדת פרס פראט השנה, אך לא נכחה בדיונים הקשורים לירקון 70.
לא יותר הגיוני היה שלא תשתתף בוועדת הפרס?

סיפור ארוך ומפותל על שרה פיליפס, בלוגרית/ כותבת טורי ספורט/ מהמרת, שזהותה אינה ידועה.


(תודה לאמיר)

פרויקט אינטראקטיבי של דניאל מורגנשטרן.

מתוך הניוזלטר של Missrepresentation

Last week, at the White House Correspondents Dinner in Washington, D.C. my husband and I sat in a room with the some of the most powerful political and media minds in our country – including the President of the United States of America. Yet afterwards, to my surprise, I was sent email after email from friends appalled at how often the cameras and commentators focused on celebrities like Kim Kardashian instead of the many other successful
men and women in the room[…]

Coupled with the recent news that the Kardashian family's reality TV show has been renewed for another three years, I am especially worried about the message the media is sending my daughter, my son and their generation. Who are their role models? […]. Next Tuesday, at 4 PM PST, we're calling a Twitter party with hashtag #WhyKardashians to get to the root of America's increasing fascination with superficiality and the objectification of women in popular media.

מיזם חדש של אריאנה האפינגטון, איך להיות חסר פחד בחסות טויוטה. אז יש לנו כבר ספר, ויש את הסרטון הראשון. איך להיות חסרי פחד בכל הנוגע לכסף. קבלו שלוש דקות על כלום. אלא מה, האפינגטון רוקדת זומבה בדרך לבנק ואילו אני  >>>.

על פי מחקר חדש, ב-60% מהערכים בויקיפדיה, הנוגעים בגופים מסחריים, נפלו טעויות.

מח' הגהה בוחקת/ יש עורכים בבית

תאווה גדולה.


האם אולמרט אמר Kill ותורגם ל"רוצח"? לא מכירים את הביטוי "זה היה/ הורג אותי"?


איתי ולדמן, עורך טיים אאוט.


(המארקר, תודה לניקי)

נהג אופנוע (nrg).


(ynet)
מה קשור? אני מתנגדת נואשות להקדמת הבחירות, וחושבת שהאלימות היא רעה חולה.
אבל מה הטעם לקשר את שני העניינים במשפט אחד?

"ככה זה במפלגה המתגאה בשמרנותה", נכתב בבולד בפתח ידיעה על התפטרות הדובר ההומו של רומני.
הנה המקור שלה ברויטרס. בניגוד לכתוב, כאילו נאלץ גרנל נאלץ לספוג ביקורת "…מצד שמרנים בגלל העובדה שהוא הומוסקסואל" (אחרי שהמילה "שמרנות" הודבקה למפלגה), ברויטרס כתוב anti-gay conservatives – לא קשור למפלגה שלו, שגם הביעה צער על עזיבתו.
(תודה לרמי)

צרות בכותרות

(ישראל פוסט, תודה לאמיר)

לפני פיזור

שי נושאי לתומכי הבלוג המהממים:
לו ריד מראיין את דודתו בת המאה, שירלי האדומה.

טוב, בסדר, השתכנעתי סופית: לא יהיה קיר תומכים, שמעם לא יופץ ברבים, ואני רק אודה להם בפומבי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

119 תגובות על אצבעות שחורות 4.5.12

  1. velvet הגיב:

    הלו טל
    כרגיל, כמו תמיד ב"אצבעות", כות' הביניים התכולה והלנקיקה היא שם העיתון/מוסף עליו אני כותבת. כך גם בעניין להיות הורים. הכל כתוב ומלונקק כדת מושית וישראלה.

    אהבתי

  2. טל בשן הגיב:

    וולווט יקרה, כל הכבוד על ציטוט הכתבה על תרומות זרע ותורמים מחו"ל שהתפרסמה בגיליון האחרון שלנו- אכן מרתקת…אבל מה עם הקרדיט של מגזין 'להיות הורים'? עד שמתאמצים לעשות מגזין טוב…לא מגיע?

    אהבתי

  3. מישהו הגיב:

    ואם דרורית בכל זאת רוצה להודות לתורמיה אישית – למה לא לדאל להם מסרי תודה אישיים? אלא אם כן יש כל כך הרבה תורמים שאין זמן לכתוב לכל אחד מהם אישית. אם זה המצב – אפשר להעזר במומחה לדיוור ממוחשב ולכתוב מסר אחיד עם כתובות מתאימות.

    אהבתי

    • מישהו הגיב:

      סליחה – דבורית!

      אהבתי

      • מישהו הגיב:

        אפשר, כמובן, לסווג את גדלי התרומות ולהתאים את חמימות התודה לגודלה.

        נשאלת אז השאלה: האם כדאי להודיע לכל תורם איך תרומתו מדורגת יחסית לאחרות. מחד, זה עשוי לבייש אותו (או אותה) כך שיגדיל את תרומתו, מאידך, הוא (או היא) עלול או (עלולה) להיווכח שהוא (או היא) פרייר או (פריירית).

        אהבתי

  4. מחווה היסטורית ללו ריד הגיב:

    ביום חמישי, 10.05, באולם הפדרציה בהאנגר 11, בשעה 22:00, רוקפור ומאור כהן מארחים את אסף אמדורסקי, אפרת בן צור ונינט טייב בהופעת מחווה היסטורית ל-"Velvet Underground"

    אהבתי

  5. מיקי הגיב:

    הבוקר כתוב ב"הארץ" על מתרגמי הכתוביות שמרוויחים שכר רעב.
    לא מזמן הציעו לי לתרגם סרט של 50 דקות. התגמול (לפי חישוב השעות שלי) היה 14 שקל לשעת עבודה, במקרה הטוב.
    ויתרתי על הכבוד המפוקפק.
    ראוי שערוצי שידור שמרוויחים מיליארדים ישלמו בעין יפה לאלה שמאפשרים להם לעשות זאת

    אהבתי

  6. Gal LA הגיב:

    Are you smolit smolanit or just a leftist?…

    אהבתי

  7. מהצד הגיב:

    מרתקת הכתבה של צפי סער עם זהר וגנר.
    אין לי כוונה לצפות בסרטיה של וגנר, מה שמעניין הוא פריסת הרבדים של החשפנות הנפשית והפיזית שלה בצורה עמוקה מהמקובל במסגרת עיתונאית. וזו תוצאה של המפגש וההובלה המצוינת של סער.

    אהבתי

  8. Sol Salbe הגיב:

    You are spot on about the Dov Navon item. It's sexist.

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    רק אני חושב שאולמרט החל להתכתב עם אנטישמיות בסגנון הפרוטוקולים של זקני ציון?

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    B-Boys won't be making with the freak freak anymore 😥

    אהבתי

  11. חמש שאלות הגיב:

    האם "השפה קובעת את התודעה"? ברור! אבל צריך לדעת שמבחינה עובדתית, בענף היח"צ, ברמת השטח, כמעט ואין גברים (להבדיל מתפקידי ניהול בעולם היח"צ, דוגמת רני רהב). לכן כל ב-99 מתוך 100 מקרים בהם מקבלים טלפון יח"צני, המתקשר הוא מתקשרת (ולרוב מדובר בנודניקית שמשוכנעת שככל שהיא מנדנדת יותר, המשימה שלה תצליח והיא תכפה את רצונה).
    ועדיין, עורך קשוב היה אמור לנפות/לעדן את המילה יחצ"נית בכתבה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סליחה, רני רהב הוא יחצ"ן. אני ממש לא עושה את ההפרדה.
      העורך/ת לא צריך היה להוריד את המילה יחצנית אלא להפוך אותה ליחצן. זה הכל.
      תודה לאל ולבורא עולם, חמש, אני מכירה את עולם היחצ על בוריו.

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        במו אזני שמעתי ילדים בני 8 בזמן שאספו קרשים למדורה ואחד מהם נפצע ובכה – " מה אתה מילל כמו נקבה". זה מחלחל תרתי משמע.

        אהבתי

  12. מוישה הגיב:

    בכתבה על חגי עמיר: "אדם ששלושת בנותיו" – שלושת?!

    אהבתי

  13. תמי הגיב:

    תבורכי, שבוע טוב.

    אהבתי

  14. באבא הגיב:

    מישהו מבין בעריכה?
    במוסף "ממון" של ידיעות היתה כתבה על הבתים והריהוט שבהם מתגוררים שגרירי ישראל בניכר. לא הוזכר שום אלמנט של כסף או תקציב. הכתבה חביבה, אבל למה היא מצאה את מקומה דווקא במוסף "ממון"? האם זו כתבה שנשלפה מהמגירה למלא מקום של כתבה שהוסרה ברגע האחרון?

    אשמח להסבר מהבקיאים.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      עוד כתבה על כמה טוב להיות עשיר, ואיזה חיים נפלאים יש לעשירים.
      ממון מתמחה בכאלו.
      שגרירנו האריסטוקרט מייקל אורן הראה את *** כשניסה לצאת נגד כתבה ששודרה ב"סיקסטי מינטס" לפני זמן קצר. לפחות הוא חי כמו מלך

      אהבתי

  15. בונד ג בונד הגיב:

    יצחק לאור כתב על אוהדי הפועל ת"א:
    רשום שיש 14 תגובות למאמר, אך הן נעלמו והעמוד נחסם לטוקבקים.

    אהבתי

  16. אברבנאל הגיב:

    העולם כל כך מטורף ששלי יחימוביץ יכולה להצהיר בפריים טיים שהיא מסוגלת להיות ראש ממשלה, אישה שכל מה שעשתה היה להיות עיתונאית שריכזה סביבה המון רעש אבל לא עשתה כתבות שדרשו איזושהי עבודה יוצאת דופן ואחר כך ברברה בכנסת את עצמה ואת חבורת החנפנים סביבה לדעת. פני התקשורת כפני הדור, מתי ראיתם לאחרונה תחקיר שווה באיזושהו עיתון? נראה את ידיעות חכמים על יחימוביץ, נראה את מעריב מעזים לצאת נגד הסמרטוטיהו והקיסרית או נגד ליברמן וסער, נראה את הארץ יוצאים נגד האוליגרכים ההזויים. ככה נראית התקשורת, עם יסמין פיינגולד ואגי משעול ורבקה זוהר ומירי הזאת שסולקה מתל אביב, אכן אסון איום ונורא שדורש עוד ראיון דחוף איתה. זאת כבר לא דמוקרטיה אלא מדינת הפחדנים. עיתונות כזאת מסוכנת למדינה לא פחות ואולי אפילו הרבה יותר מההזיות המופרכות של שלי יחימוביץ

    אהבתי

    • תרגיע הגיב:

      דווקא בסופשבוע היה תחקיר חשוב מאוד: לילדים בדרום אין פסיכולוגים. חשוב מאוד, תחקיר מטלטל ומזעזע, יש ילדים שלא מצליחים להרדם, שומו שמים, באמת אחד הנושאים החשובים ביותר, טוב שקיימת תקשורת כדי לטפל בנושאים כאלה. ובמלים אחרות: הרבה יותר קל להתעסק בילדים שלא נרדמים מאשר במחאה החברתית, בשלטון נתניהו הכושל, בקשרי הון שלטון (הס הס הס מלהזכיר, אין דבר כזה) וכו' וכו', במקום זה יוצאים בתחקירים הורסים וחשובים על ילדים ופסיכולוגים. עוד ארבע שנים תחת שלטון הקיסרית והתחקיר הפותח והמטלטל במעריב יהיה על עובי ממרח השוקולד בגני הילדים

      אהבתי

  17. . הגיב:

    הכוונה ב"יורדת עם הגיל" היא שהבדלים במיומנות ימנית או שמאלית שנוכחים בגיל צעיר הולכים ונעלמים עם הגיל. ההבדלים כנראה נותרים רק עבור מטלות שדורשות מיומנות ידנית מסובכת במיוחד. הסיבה לא ברורה. אין לכך כל קשר לנטיית העבר לאלץ ילדים להשתמש ביד ימין. במחקר המצורף רוב הנבדקים ימניים והם איבדו ימניותם.

    אהבתי

      • velvet הגיב:

        זה ממש מגוחך שבין גיל 24 ל-62 לא נבדק איש.
        וכאמור, לא הבנתי זאת כי מובהקותי השמאלית לא השתנתה במילימטר.
        ירצה, ישתנה העולם לכבודי, לי אין כוונות לעשות זאת.

        אהבתי

        • . הגיב:

          זה לא מגוחך זה קשור בצורך להראות הבדלים סטאטיסטיים ובעובדה שהחלוקה לגילאים היא שרירותית. על כל פנים לשירותך ולשירות הציבור הנה גירסה מקוונת של המבחן הרשמי המקובל לידיות (מבחן אדינבורו). ניתן למלא, להקליק ומקבלים תוצאה מיידית עד כמה את או אתה שמאליים או ימניים.

          עניין נוסף ומעניין כשלעצמו, האיש שאחראי למיתוסים (לא בטוח אגב ש"מיתוסים". יש הרבה אי דיוקים בכתבה) על ההבדלים בין ימניים ושמאליים, סטנלי קורן, הוא גם האיש שאחראי על דירוג האינטיליגנציה הרשמי לגזעי כלבים. גם בעניין הזה, הדעות חלוקות.

          אהבתי

        • רמת אביו הירוקה הגיב:

          מיומנות מובהקות "יורדת עם הגיל" כי מבחן אדינבורו בודק החזקת סכין, מזלג, מספריים ומברשת שיניים ביד הנגדית, וזאת מיומנות נרכשת, ככל שעובר הזמן.
          אין כל בעיה בדילוג על גילאי הביניים כי מטרת הניסוי היתה להראות שינוי מובהק במגמה.

          אהבתי

  18. חוק טלי הגיב:


    מסורבות גיוס, מסיבות דת.

    אהבתי

  19. אורן הגיב:

    באשר לכתבה על ילדי הדרום, ילדי עזה סובלים יותר.

    אהבתי

  20. לחם עבודה הגיב:

    אני יודע שאין לי קהל לזה כאן.
    בימים אלה נפרדה מקול המוסיקה ריקה בר סלע. מי שמקורב למוסיקה התרבותית בישראל, יודע מי זאת האישה הענקית הזאת. אשת תרבות ומוסיקה שיש מעט כמוהה בארץ, וברדיו .
    בתוכניתה(מגזין "חדשות המוסיקה") שערכה כשעתיים, נפרדו ממנה בשידור, עשרות נגנים ומוסיקאים שהיו אתה בקשרי עבודה ואהבה(בדמעות) במשך כל השנים.
    ריקה יצאה לפנסיה,וקול המוסיקה, מאזיניו,והנגנים בכל הארץ הפסידו אושיית תרבות.
    כאן אין עצומות,כאן העיניים עצומות!
    תודה לגרבוז שהזכיר לנו.

    אהבתי

  21. Orit.Sha הגיב:

    די מוזר שהכתבה על הוועדים חפה מתגובות, לא ?
    או שזה הכרום בו אני גולשת שלא מציג לי אותן.

    אהבתי

  22. אורן הגיב:

    האפינגטון, בחסות קורולה אדומה, נותנת עצות מהסוג שדול באטלנטיק ווייר יצאה נגדו. במסגרת ערוץ "חיים בריאים" באתר, המפוקפק כשלעצמו (הערוץ). מלבד תחום טיפוח השיער, אעדיף להמנע מעצותיה.

    אהבתי

  23. דרור הגיב:

    שלי לא יכלה לבקש כתבה יותר מלטפת מזאת

    הכי מצחיק זה שהיא עוד אומרת בכתבה "אני מאד אוהבת ששואלים אותי שאלות קשות"

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      כתבה(מזמן) מחמיאה לאללה,בשביל חברת כנסת, אולי שרה, אבל רוה"מ? קודם שתהיה שרה, לא יכול להיות רוה"מ שלא היה לפחות שר.

      אהבתי

  24. דני הגיב:

    אתמול התפרסם ב"סגנון" של מעריב ראיון שער עם נטלי דדון לרגל עליית התוכנית "הישרדות vip"
    בהשתתפותה. בתאריך 24.2.2012 התפרסם ראיון עם נטלי דדון ואמה ב"סופשבוע" של מעריב לרגל השתתפותן בסדרה "חלומות מפלסטיק". כמה מידע יכולה לחדש דדון בחודשיים על עצמה ובאותו עיתון?

    אהבתי

  25. בונד ג בונד הגיב:

    בעבר, ניסו "לתקן" ילדים שמאליים. הם נחשבו לחריגים והשמאליות נחשבה לעניין הדורש התערבות.
    מבוגרים שנותרו שמאליים, למרות הנ"ל, הם אולי נחושים, עקשנים ועצמאיים יותר – נון-קונפורמיסטים.
    היום כנראה שזה לא רלוונטי.
    גילוי נאות: אינני שמאלי והדברים הם סתם השערה שלי.

    אהבתי

    • אריאלה הגיב:

      הם לא נשארו שמאליים או לא, הם למדו לכתוב, בכתב יד מכוער למדי, בימין, ואת כל שאר הפעולות, שאיש לא חשב לתקן, המשיכו לעשות בשמאל.
      אבל יש לזה כל כך הרבה דרגות, שקשה לדבר על שמאלי או ימני מושלם. אחי, למשל, כותב בשמאל, ועושה את כל השאר, כולל גזירה וצחצוח שיניים, בימין.

      ראוי לציין שיש לי סבתא שמאלית (מומרת) אמא שמאלית (מומרת) אני ושלושת אחיי שמאליים, והבת שלי שמאלית מובהקת לגמרי – הידיות הייתה ברורה מגיל 5 חודשים.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        למה קשה לדבר על שמאלי מושלם?
        הרי הסברתי: שמאלית מלידה, איש לא ניסה לשנות בי כלום מעולם, ואני עושה הכל ביד שמאל.
        כולל להעביר את העכבר לשם.

        אהבתי

        • אריאלה הגיב:

          אז את נדירה, רוב השמאליים אינם מושלמים, גם בלי שינסו לשנות בהם דבר.

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            למה צריך להיות מושלם בכל דבר?
            "חוסר המושלמות" השמאלית נובע מהיות העולם ימני, והצורך שלנו להסתגל לכך.
            מספריים, פותחני קופסאות, מתקני סבון בשירותים ציבוריים, מכונות כרטיסים ברכבת, קומקומים, פינג'אנים, כסאות באוניברסיטה, גיטרות וכו' וכו'.
            ימניים לא יבינו זאת, בדיוק כמו שאמריקאים לא ילמדו שפה שנייה

            אהבתי

            • אריאלה הגיב:

              אני סבבה לגמרי עם השמאליות הלא מושלמת שלי. הרגע עשיתי את המבחן, והתברר לי שאני 87 אחוז שמאלית, הייתי בטוחה שאני פחות מובהקת.

              אהבתי

  26. דוקאביב הגיב:

    הסיבה לפריסה הנאה של דוקאביב היא לא משרד יחצ חרוץ במיוחד אלא מערכות מוספים עצלות- אין קל מלקחת סיפור/תחקיר מוכן שמישהו אחר כבר עמל , צילם והשקיע ולמלא בו עמודים על גבי עמודים…

    אהבתי

  27. בונד ג בונד הגיב:

    "חנוך מרמרי הסיר את מועמדותו לנשיאות בצלאל."

    היתה לו ברירה?

    אהבתי

  28. בונד ג בונד הגיב:

    מהמאמר ה"ענייני" על חגי עמיר:

    "אילולא היה הדמון מרצח רבין, ספק עם הסוהר היה בכלל שם לב לסכנה המתרגשת על ראש הממשלה."

    אהבתי

  29. נעץ כחול הגיב:

    Y NET ו NRG מסתירים מידע מהקורא ולא מצינים שנהג הטרקטור בצפון שפנה במקום אסור הוא ערבי,למרות שהם יודעים את זה
    אצל הסמול מותר להסתיר מידע מהקורא כי הם יודעים יותר טוב

    אהבתי

  30. אפרופו ירון דקל הגיב:

    לאן נעלם מיכה פרידמן?

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      נכון, גם אני שאלתי את עצמי היכן הוא מלך הממכמכים.
      האדם שימכמך אפילו את הנושא המעניין ביותר לכדי מחית גל"צית תפלה

      אהבתי

  31. גלאנט כושר הגיב:

    3 יומנים בשישי, ער'2: אוסף מעונבים מנופחים מקשקשים שטויות, "כאילו יודעים" לא חקרו, מצטטים.
    ער' 10: פחות מעונבים, פחות מקשקשים, מתבססים על קריאה בעיתונים,חסרי מושג.
    ער'1 אילה חסון עיתונאית מס. 1 בישראל! מראיינת את הסנגור של השקרן של וינר(עודד סבוראי)עוזרו של השקרן(אשכנזי). שולטת בחומר ברמת תחקיר הגבוהה ביותר ! אילה יודעת, שמעה קלטות,ומכירה את פרשת הרפז יותר מכל עיתונאי אחר,יותר מהסנגור,(הפכה אותו לעכברון) ואולי גם יותר ממבקר המדינה!
    מעניין מי המקור שלה,אבל שליטה ברמה כזאת בחומר…לא פעם ראשונה, כבר כמה יומנים היא מדברת על הפרשה, וכל פעם חושפת עוד פרטים, ברמה שלא תאומן!!!!!(פוליצר כבר אמרנו? כן מזמן).
    מעניין אם תתקבל ההצעה להפוך את הס"אל לעד מדינה,אז ווטרגייט יהיה מים מינרלים לעומת מי ה"אפסיים"…
    ברק יצא צח כשלג!!! ווינר ילך לכלא, ואשכנזי כנראה גם.

    זה מזכיר לי את התחקיר הנפלא שעשתה אילה על קדימה ואין אף פולאו אף בשום עיתון!!!
    איך המפלגה המושחתת הזאת מעיזה בכלל ללכת לבחירות? חייבת משהו כמו 60 מליון, מערכת מושחתת ברמה פלילית(לפי התחקיר של אילה).אם הליבנית תעיז בכלל לחזור לפוליטיקה מישהו כבר יראה לה את זה, והיא תחזור מהר מאוד ל"תופים ומחולות" בברים באיזור הבחירה שלה.

    ראיתם את הקישקוש של איזה אמנון אחד בער2'? והתחזית שלו על ההפצצה באיראן?
    אז אני בולע 4יונית לוי אם ישראל תפציץ את איראן בזמן הממשלה הזמנית!!!
    ונזכור לו את זה.

    אהבתי

  32. captain beefheart הגיב:

    המאמר של חיים לוינסון נכון וצודק. במיוחד הפסקה האחרונה.

    אהבתי

  33. מיקי הגיב:

    אגב ולווט, יבגני שפובלוב ולא שפולוב וכך גם בתו

    V: תודה

    אהבתי

  34. דרור הגיב:

    אגב כספי המיסים שלנו לא רק מממנים את ערב חדש עם אראל סגל אלא גם את עושים סדר עם גל גבאי . אבל בהארץ לא באמת מעניין לאיפה הולך הכסף (שהרי העורכים בעיתון הם ממילט עשירים ומפותמים) הם סתם בקטע של לרדוף את הקנאים שהעזו לצאת נגד הברנז'ה שהם באו ממנה .

    אהבתי

  35. רקפת סימפטית ממדרך עוז הגיב:

    תקשיב, אין לי מושג מי אתה וזה גם לא מעניין אותי מי אתה. הסר ממני את טלפיך הנגועות בסחי, הפסק להיטפל אליי בתגובות מעוררות קבס. צא מהאינטרנט, קח את משפחתך לטיול באחד היערות המצהיבים של הנגב. אני נאלצת לאחל לך שבדרך לשם תיתקע בפקקים ושעם הגיעך ליעד ייגנב רכבך על-ידי פלוגות שודדים בדואיות. מצטערת שאני נאלצת לאחל לך רע, זה רק מפני שהגיעו מים עד נפש. לא אתן שתפגע במוניטין שלי כאם, רעיה וכעיתונאית בישראל. צא ממני דיבוק, אחרת תמצא את עצמך הלילה מזמר באוזני קצין חקירות בתחנת חוף בחיפה למה הפכת לדמות אפלה ומסוייטת. אשתך וילדיך יקראו על זה בעיתון וילמדו קצת על הבעל והאב "האוהב" שהפך לחיית אדם מזוויעה.

    אהבתי

    • ג'ינה הגיב:

      נפלא.

      חיכיתי לך יומיים. השתלם. תודה!

      אהבתי

    • אמנון ותמר ממשתלת אלוני ממרא הגיב:

      רקפת, דיבוק אינו STALKER אלא ישות זרה שחודרת לגוף ומשתלטת עליו. אם כך, הדיבוק נמצא בתוכך ולמעשה הוא האובססיה שלך עצמך.

      אהבתי

    • תומר הגיב:

      זיוף!!!
      במדרך עוז אין רקפות בעונה זו של השנה.

      אהבתי

      • חכליל החורש מנווה ענבים הגיב:

        תקשיבי, אין לי מושג מי את וזה גם לא מעניין אותי מי את. הסירי ממני את טלפייך הנגועים במחלת הפה והטלפיים, הפסיקי להיטפל אליי בתגובות מעוררות קבס. צאי מהאינטרנט, קחי את משפחתך הסובלת מעודף משקל לטיול באחד היערות הגדלים על האדמות הקלות של הנגב. אני נאלץ להגיב כי את רודפת אותי פה כבר חודשים. הלוואי שבדרך לתל אביב תיתקעי בבוץ ושעם הגיעך ליעד ייגנב רכבך על-ידי פלוגות שודדים דרום-סודאניות. מצטער שאני מאחל לך כל רע, זה רק מפני שהגיעו מים עד נפש. לא אתן שתפגעי במוניטין שלי כאב, בעל ועיתונאי לעת מצוא בישראל. צאי ממני דיבוקה, אחרת תמצאי את עצמך הלילה מזמרת באוזני קצין חקירות בתחנת רכבת חוף הכרמל למה הפכת לדמות אפלה ומסויטת כדראקולה מודרנית. בעלך, ילדייך וכלבך האהוב יקראו על זה בעיתון וילמדו קצת על האישה והרעיה "האוהבת" שהפכה לחיית אדם מזוויעה.

        אהבתי

    • קרובה שלי ממדרך עוז הגיב:

      מדרך עוז זה אחלה של מקום. בת דודה שלי גרה שם. כל סוכות אנחנו נוסעים לשם לעשות על האש. זה ליד צומת מגידו. הפריחה משגעת. האוויר צלול.

      אהבתי

  36. דרור הגיב:

    יצא לי לראות את שלי טימן מתראיין בכל מיני תכניות אקטואליה(כמו "בואו נדבר על זה בבית"). לא ממש הכרתי את עברו של האיש , אבל מהתכניות האלה השתקף שמאלן צעקן שזורק את כל הקלישאות השחוקות , אחד שמזמינים אותו כשנתן זהבי לא פנוי כי הוא זרוק שיכור באיזה באר . עכשיו כשאני מגלה שהעילג , הצעקן והבור הזה שפט את חגי עמיר אני מזדזעזע . מערכת המשפט היא המוסד הכי רקוב בישראל ,יותר אפילו מההתאחדות לכדורגל . זה ברמה שחייבים להעיף את כל השופטים ולהביא שופטים חדשים . יישר כח לחיים לוינסון על האומץ שלו (עצוב שבתקשורת של 2012 צריך אומץ כדי להגיד את המובן מאליו).

    אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      דרור לדעתי אינך מבין דבר וחצי-דבר, לא במשפט ולא במערכות משפטיות. אתה סתם זורק בוץ, כי כך בא לך! אין לך מושג ירוק על מערכת המשפט הישראלית כהוא-זה! אז ככה מר דרור, הסכת ולמד! מערכת המשפט הישראלית ,על כל שופטיה, כולל בית המשפט העליון , בשבתו כבג"צ, נלמדים על פסקיה ועל תקדימיה, באוניברסיטאות ,בכל העולם המערבי ,כגון:ארה"ב, בריטניה הגדולה, צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה ועוד ועוד. שופטי-ישראל ,הינם מרצים מבוקשים כאוניברסיטאות יוקרתיות יותר ,ויוקרתיות פחות ,בארה"ב וברחבי-העולם המערבי כולו. ישנם מדינות כמו ,:-ארה"ב ,שבאופן סיסטמטי לומדת ומלמדת את שיטת המשפט ,של ישראל הקטנה בת ה64 שנים. ועוד ועוד מר דרור היקר. אז קשוט עצמך תחילה ,ולמד היטב את הנושאים, עליהים אתה מבקש לזרות בוץ, ואל תהיה כה נחרץ באמירותיך ובכתיבתך הבוטה ,זה הכי קל, לזרות בוץ מבלי לדעת עובדות לאשורן מר דרור.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        כן כן שמענו את הקלישאה הזאת שבכל העולם מעריצים את השופטים שלנו . אם הם כל כך מודל לחיקוי אז איך זה שלמערכת המשפט בישראל אין אח ורע בעולם . בשום מדינה בעולם אבא שמתעלל מינית בביתו לא מקבל שנתיים כלא , בשום מדינה בעולם אדם שדקר מישהו מורשע והולך ל-5 שנים בכלא , בשום מדינה בעולם נוכל כמו בועז יונה לא היה מקבל 5 שנים בכלא וזה עוד אחרי שהוא ניסה להימלט ממשפט, בשום מדינה בעולם הרוצחים של דרק רוט לא היה מקבלים חופשת שיחרור והולכים לשדוד קיוסק . אני יכול להמשיך מכאן ועד אינסוף. מערכת המשפט פה היא רקובה מהיסוד . העונשים פה הם כל כך מגוחכים שחבל בכלל לממן את את מערכת המשפט , שישחררו את הפושעים מההתהחלה ואת הכסף על בתי המשפט יתנו לעניים .

        אהבתי

        • yigal heffets הגיב:

          שלום רב לך, בשנית, מר דרור!
          תפנים במטותה ממך, מערכת משפט אינה מערכת של מוסר צרוף, המשפט אינו כלל ועיקר מוסרי והמוסר אינו כלל ועיקר משפטי! אני מבין היטב לליבך ולליבם של עוד רבים וטובים, שאני גם נמנה עליהם, וגם אם הבטן מתהפכת, אזי, יש למערכת המשפט מגבלות, כמו גם לצבא, ולמערכת הפוליטית. כך בבקשה, את הדוגמא הנוכחית ,דהיום רבים מהאסירים הבטחוניים ,שובתים רעב, מה יכולה ישראל, על צבאה הקשוח ,ועל מערכות הביטחון שלה לעשות? לתת להם למות? או לאפשר במו"מ את מבוקשם במקצת?! או אולי לך יש השגה, או פתרון ,לנושא כאוב זה?אז ככה ,אם תחשוב היטב על כך ,שאדם שילם ב16 וחצי שנים ,על שיתוף פעולה לרצח ראש ממשלה ,תיווכח שגם באם הבטן שוב מתהפכת ,ורצינו במותו של אותו אדם, אזי ,מערכת המשפט חרצה את גורלו לחומרה ,ועוד איך! ומה אם משפט דמיניוק ששוחרר עקב הספק על היותו וורמכט בסוביבור?! האם אינך רוצה לחיות במדינה ,שמערכת המשפט שלה ,מכניסה לבתי-הסוהר ,אך ורק אנשים שהורשעו ,ולא כאלו שהם זכאים, או אף בחזקת זכאים? ומה לגבי עושי-מוות? אין לך מה לומר בנושא כאוב זה? אז בבקשה ממך ,חשוב על הדברים במכלול ,ולא רק באופן צר וקטנוני.

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            אתה דילגת פה מבלי ששמת לב מדיון אחד לדיון אחר לגמרי . ברור שבית המשפט צריך לזכות בן אדם אם לא הוכח ב-100 אחוז שהוא אשם(כמו במשפט דמניוק) . הבעיה היא עם פושעים שכן הוכח שהם אשמים ובית המשפט בכל זאת גוזר עליהם עונשים מגוחכים , וזאת למרות שבפסק הדין הוא מתאר אותם כמפלצות . אם הבן אדם הוא מפלצת אז למה להחזיר אותו לרחוב בעוד 4 שנים ? האם הוא לא יכול לחזור על העבירות שלו? האם הוא לא יכול לנקום באילו שבגללם הוא נכלא ?

            אהבתי

        • yigal heffets הגיב:

          שלום רב לך, בשנית, מר דרור!
          תפנים במטותה ממך, מערכת משפט אינה מערכת של מוסר צרוף, המשפט אינו כלל ועיקר מוסרי והמוסר אינו כלל ועיקר משפטי! אני מבין היטב לליבך ולליבם של עוד רבים וטובים, שאני גם נמנה עליהם, וגם אם הבטן מתהפכת, אזי, יש למערכת המשפט מגבלות, כמו גם לצבא, ולמערכת הפוליטית. קח בבקשה, את הדוגמא הנוכחית ,דהיום רבים מהאסירים הבטחוניים ,שובתים רעב, מה יכולה ישראל, על צבאה הקשוח ,ועל מערכות הביטחון שלה לעשות? לתת להם למות? או לאפשר במו"מ את מבוקשם במקצת?! או אולי לך יש השגה, או פתרון ,לנושא כאוב זה?אז ככה ,אם תחשוב היטב על כך ,שאדם שילם ב16 וחצי שנים ,על שיתוף פעולה לרצח ראש ממשלה ,תיווכח שגם באם הבטן שוב מתהפכת ,ורצינו במותו של אותו אדם, אזי ,מערכת המשפט חרצה את גורלו לחומרה ,ועוד איך! ומה אם משפט דמיניוק ששוחרר עקב הספק על היותו וורמכט בסוביבור?! האם אינך רוצה לחיות במדינה ,שמערכת המשפט שלה ,מכניסה לבתי-הסוהר ,אך ורק אנשים שהורשעו ,ולא כאלו שהם זכאים, או אף בחזקת זכאים? ומה לגבי עושי-מוות? אין לך מה לומר בנושא כאוב זה? אז בבקשה ממך ,חשוב על הדברים במכלול ,ולא רק באופן צר וקטנוני.

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            לעניות דעתי לא צריכים בכלל להיות כאן אסירים ביטחונים . בן אדם שהורשמע בפעילות טרור צריך ללכת לחבל התליה . גם ממניעים מוסרים:לאנשים האלה אין זכות קיום, ויותר חשוב מכך ממניעים רציונלים : א. ברגע שלא יהיו מחבלים בכלא לאירגוני הטרור לא יהיה בשביל מה לחטוף חיילים, ב.למנוע עומס בבתי הכלא ו-ג.לחסוך מיליונים על תנאי המאסר שלהם .

            אהבתי

            • yigal heffets הגיב:

              תקן אותי אם אינני מבין אותך היטב ,ולא הצלחתי לרדת לסוף דעתך, אתה מעוניין לחיות במדינה בה תולים אנשים בכיכר העיר? תקן אותי אם אני טועה? ואתה רוצה שבכל פעם שיש הרשעה אזי מה לתלות ואו להרוג ואו לשלוח למאסר עולם ללא יכולת לזכות בחנינה? מה ,לא הבנתי אותך כל כך ,יש לך ,כפי הנראה, דיעה מאוד נחרצת בנושאי-משפטים, וגזרי-דין ,כאלו ואחרים!
              ברצוני לשאול אותך שאלה, וענה לי בבקשה ,בכנות ובזהירות:-האם יתכן ,שאדם שאונס את בתו ,או את בנו ,יכול באופן תיאורטי ,להיות אדם חולה, כמו למשל האחים האלו ,שאונסים ומשכנעים כל ילד בפייסבוק, לעשות מעשים מגונים, ולהתפשט לידם, כאשר הם צופים בו? האם אינך חושב שיש לאפשר לכל אדם שטעה ,או שהוא חולה להשתקם, ואף מגיעה לו הזדמנות שניה ,ואולי אף שלישית??? מה דעתך מר דרור?

              אהבתי

              • דרור הגיב:

                מצדי שיתלו אותו באיזה מרתף , אני לא אחד שגומר מלראות מישהו נתלה בכיכר העיר , זה יותר קטע של ערבים .

                אהבתי

              • דרור הגיב:

                לגבי אדם שאנס , זה חמור יותר משאר הפשעים , כי כאן מדובר במחלת מין , כלומר גם אם האנס יגיע למסקנה למסקנה שזה לא בסדר לאנוס הוא עדיין לא יוכל להימנע מלעשות את זה. אחד כזה אסור לשחרר .

                אהבתי

  37. אריאלה הגיב:

    הבעיה כאן היא עם האישה שלקחה את תרומת הזרע: היא לא בחרה לעצמה "גבר" והיא לא בחרה את "אביו" של הילד שלה, היא בחרה חומר גנטי. מה זה משנה אם היא יודעת איך הוא נראה בגיל 3 ואם יש לו כתב יד יפה? זה מפחית את חוויית הניכור?
    ה"אבא" הזה ירוץ ב-4:00 בבוקר למיון, כי הילד מפרכס? ה"אבא" הזה יעזור לה להחליט אם לתת לילד ריטלין או לא?
    אם היא לא תפנים מהר שאין אבא בתמונה, גם לא יהיה, ומה שהיא מוכרת לילד זו אשליה, זה יסבך את החיים לה ולילד שלה.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      זה נכון כמובן. מה הקשר בין הציונים שהפסאודו-אב קיבל באוניברסיטה לבין הילד שיוולד, נשגב מבינתי.
      על ריטלין מומלץ לוותר בכל מקרה

      אהבתי

  38. אחינח הגיב:

    מריחת הכתב של שמאליים – כשהם כתובים באנגלית. בעברית זה ייתרון

    אהבתי

  39. תפוח הגיב:

    הם מורחים כי הם כותבים בעט פיילוט באנגלית. בעברית זה לא יקרה…

    אהבתי

    • תפוח הגיב:

      בעצם זה הפוך. אז גם אני לא מבין

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אם אני שמאלי וכותב מימין לשמאל, זה לא יימרח.
        אם ההיפך, זה יימרח.
        חוצמזה בתור שמאלי אני מוצא את החיים מותאמים לימניים בכל תחום כמעט.
        לכן אני נאלץ להתרגל במשך השנים לבצע דברים גם ביד ימין. זו הסיבה שה"שמאליות" פוחתת עם הגיל

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מה יימרח? אתה כותב בעט ציפורן?
          דבר לא השתנה בשמאליות שלי. מה שלא עשיתי מעולם ביד ימין אני לא עושה גם היום. נקודה.

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            פיילוט. נמרח מצוין – תלוי כמובן על איזה נייר כותבים.
            אני שמאלי גאה ואקטיבי, עם צבע שחור מרוח על צד כף יד שמאל

            אהבתי

          • מעלי הגיב:

            "דבר לא השתנה בשמאליות שלי".
            תתפלאי, בהתחלה הבלוג היה הרבה יותר מאוזן, ומרכז ליברלי 🙂

            אהבתי

          • תייר הגיב:

            אצלי תמיד נמרח, עברית ואנגלית. אתה הרי חוזר כל פעם לתחילת השורה הבאה. עט כדורי רגיל.

            אהבתי

          • אורן (שמאלי) הגיב:

            א. למעשה שפות עתיקות נכתבו מימין לשמאל, בהתאמה לרוב הימני, בשל הצורך בהפעלת כוח ביתדות או חריטה, לכן גם כתב מרובע. שפות צעירות, משמאל הימין, בכדי שהיד הכותבת אצל הרוב הימני, לא תמרח את הדיו.
            ב. הכוונה ביורד עם הגיל, היא שבקרב המבוגרים יותר עדיין קיימים שמאליים שאולצו לכתוב ביד ימין.
            במסגרת המאמץ למיגור תופעת דיכוי השמאליים, היה נהוג לפאר את הכישורים המתלווים לשמאליות, הגזמה. תמיד עדיף להיות בעלי כישורים אמיתיים, מאשר בעל סימנים לכישורים.

            אהבתי

          • . הגיב:

            איני יודע מהו גילך. דומני שאת נמצאת בדיוק בקבוצה ממנה מתעלמים בדרך כלל במחקרים כאלה. כלומר, הקבוצה שאינה נחשבת צעירה יותר (מעל 40, אם טעיתי מבקש מחילה) ואינה נחשבת מבוגרת מספיק (מעל 60, אם טעיתי סחתיין על היוגה). בגילאי הביניים התוצאות בדרך כלל פחות ברורות. מכל מקום העובדה שעודך משתמשת בעיקר בידך השמאלית כבעבר קשורה כנראה להרגל ולא למיומנות פרופר. כדי לבדוק אם אבדת משהו מאיטרותך השמאלית (ככה אומרים את זה?) יש צורך במטלות מורכבות יחסית, ראי מחקר שצירפתי למטה.

            אהבתי

        • חמש שאלות הגיב:

          רואים שהכותבת והמגיבים לא ניסו לכתוב בזמן האחרון מזוזה או ספר תורה, עם נוצת אווז ודיו, על קלף מעור. איזה כיף להיות שמאלני. סליחה, שמאלי!

          אהבתי

  40. שאול הגיב:

    ביום חמישי נעצרו 14 ישראלים ופלסטינים ברמלה. עיר בישראל. בהפגנת הזדהות עם 1500 שובתי רעב מקרה האסירים הפלסטינים. חלקם שובתים רעב יותר מחודשיים. מאות מהם יושבים ללא משפט וללא תאריך שחרור.
    במשך הלילה עברו כל העצורים התעללות ע״י שוטרים. כולל במכות חשמל.
    ביום שישי ביקשה המדינה להשאיר את העצורים במעצר ל 5 ימים.
    בפועל כולם השתחררו ב 8 בערב למעצר בית של שלושה ימים.
    שום מילה על כל זה בתקשורת בעברית.
    מי ששותק היום ישלם מחר.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אז מאיפה אתה יודע את זה? למה שנאמין לך?
      דרך אגב שמעת משהו מהצלב האדום? על תנאי הכליאה בישראל?
      יכול להיות שאנחנו עושים מעל ומעבר? והמחבלים רוצים מעל מעל ומעבר מעבר?
      כל מה שאנחנו צריכים זה למלא אחרי הוראות הצלב האדום!!! בגלל זה אף אחד לא מתרשם מהקדמת הרמדאן בחודשיים. חוץ כמובן מאוסף פניקיסטים בער2' שמאימים עלינו באינתפדה חדשה…. מה אכפת להם.

      אהבתי

      • שאול הגיב:

        מאיפה אני יודע את זה ?
        אם אתה רוצה להגיד שאני משקר למה שלא תגיד שאני משקר ?
        אני יודע את זה כי דיברתי עם אלו שהפגינו מול הכלא ברמלה, עם כמה שנעצרו ועברו התעללו בידיו המשטרה ועם אלו שליוו אותם בבית המשפט.
        העיתונאים שמאכילים ״פטריוטים״ בשקל כמוך במקום לדווח על האמת ישלמו יום אחד מחיר.
        גם פטריוטים בשקל כמוך ישלמו יום אחד מחיר.
        הקשקושים שלך ושל כמוך הם שירת הברבור של הציונות האשכנזית הגזענית והאימפריאליסטית.

        אהבתי

        • ר/ק וכו' הגיב:

          לטו בשבט,
          הייתי רוצה שפעם אחת (אפשר הרבה יותר מפעם אחת) תוכל להעיד ממקור ראשון, כמובן לאחר שתתנסה בכך, על אלימות המשטרה כלפי בני הדודים התמימים המפגינים. אומרים שג'ורג' אוהב שכמותך בסמוך לארוחת הבוקר.
          האם יש מצב שאתה פחדן מדי מכדי לקחת חלק במעשה ומעדיף שיאכילו אותך, כפחדן הסמולי שאתה, במקום לדווח ממקור ראשון. מתי? מתי…
          החירטוטים שלך הם תענוג לעיניים לאומיות.

          אהבתי

          • שאול הגיב:

            חי חי חי !
            החלפת את שמי בחג אחר ממועדי ישראל כדי ליצור שחוק וזלזול !
            חשבת על זה לבד או שעזרו לך ?
            אני מדווח ממקור ראשון על המתרחש במצפה רמון.
            http://eihanuka.blogspot.com
            כמו כן אני משתתף בהפגנות נגד הגדר בימי שישי עם אחי הפלסטינים ומדווח משם חי בדף בפייסבוק של א״י חנוכה.
            רק אתקן את דברייך כי כנראה לא הייתי ברור.
            משטרת ישראל התעללה בארבע עשר פלסטינים וישראלים בליל מעצר. לא רק בפלסטינים.
            יפה שאתה מודה שאינך מתבייש בהפרות זכויות האדם של דורון זהבי וחבר מרעיו.
            אתה כמובן לא עוסק בדברים כאלו ומשאיר את המלאכה לחיות אדם כמו דורון זהבי.
            שא ברכה והמשך שבוע נעים.

            אהבתי

  41. אביבית הגיב:

    גם אני תהיתי על "תפוסת הפחמן הגבוהה" ב"ישראל היום". התשובה היא כמובן "תכולת הפחמימות הגבוהה" ונראה שהכוונה היתה לכמות הסוכרים הפשוטים (דובר על שימורי אננס או צורה אחרת של אננס מעובד שקונים בסופר).
    תזכורת למתרגמים: חברים, שימו לב להקשר!

    אהבתי

  42. רמי הגיב:

    "פליטים" או "מסתננים" זה לא ענין של עמדה. זה ענין של עובדה. והעובדה היא שרובם המכריע לא פליטים אלא מהגרי עבודה.
    וכל היתר זה ספינים ועיוות מציאות.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      איזה יגאל אחד עשה כתבה על ה"כושים העברים" בדרום ת"א.
      מבלי להתייחס לתוכנה ואוביקטיביותה(אין לי כח אליהם כבר) הוא אמר: "יש שם 70000 ואנחנו צריכים לקלוט שהם כאן בכדי להשאר א י ת נ ו לנצח!!!! זהו?

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      שנאת הזרים היא עמדה, כמובן. החפיפה הברורה בין שנאת ערבים, והיללות נגד הפליטים, מצביעים על הגענות הברורה שביסוד הדוגלים בעמדה זאת. הפופלריות הגבוהה של נתניהו, מראה עד כמה באמת הנושא חשוב לאנשים.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        נפל הז' מהגזענות, פרוידיאני.

        אהבתי

      • באבא הגיב:

        אכן, שנאת זרים היא עמדה, וראוי להתנגד לה. עם זאת, בניגוד למשתמע מהשרבּוב המיותר של הערותיך על שנאה, גזענות ונתניהו, אפשר ומקובל להתנגד לשנאת זרים ובמקביל למתוח ביקורת על מדיניותה הבעייתית של ישראל בקליטת הגירה בלתי חוקית.

        אהבתי

      • ג'ורג' הגיב:

        כל מי שתומך במסתננים למעשה תומך בהפרת חוק, פשוטו כמשמעו.
        אני מניח גם שתהיה קורולציה בין אלו שזועקים בגרון ניחר נגד "הפרת חוק" של נוער הגבעות ומגיבים בפבלוביות שמאלומטית בעד מהגרי עבודה שעוברים את הגבול בניגוד לחוק.

        אהבתי

  43. שטוטית הגיב:

    זוהר בדשא העכואי

    אהבתי

  44. רונן ו. הגיב:

    כמה משמח לקרוא על 10 הועדים הגדולים.
    בעבר המספר היה 13 הועדים הגדולים ואני מקוה שגם את ה10 ישברו ובפעם הבאה יהיו פחות.

    אהבתי

כתיבת תגובה