פיקניק בלטרון

איראנגייט

לפי ידיעות, "המבקר שוקל לבדוק מוכנות ישראל למלחמה" (שוקל לבדוק. כמה זמן זה ייקח, השקילה והבדיקה?)
לפי מעריב, וילנאי אומר "העורף מוכן כפי שלא היה מעולם". גילי כהן בהארץ אומרת לדיכטר מה עליו לעשות כעת. לא ברור לי הקטע עם ערכות המגן. לא אמרו לנו בתקשורת כבר אלף פעם שאין יותר? כן, כבר הבנתי שזה לא נכון, כשאחרי כל האיומים הפצירו בי שוב לקחת ערכה לפני כמה חודשים.

כותבת טובה צימוקי בידיעות שבדו"ח לינדנשטראוס מלפני שנה וחצי בנושא מלחמת לבנון השנייה נמצא כי ישראל לא ערוכה לשעת חירום. בכמה רשויות מקומיות התגלו ליקויים מתמשכים שעלולים לסכן עשרות אלפי בני אדם.
אבל זה לא אומר שוילנאי טועה: מצבו של העורף היה, נניח, נורא מאז ומעולם והציון שהיינו מעניקים למוכנותו הוא, נניח, 15 מתוך 100. בהחלט ייתכן שהציון שנעניק לו היום הוא 25 מתוך 100, וגם במקרה הזה דבריו של וילנאי יהיו נכונים. אבל מה אכפת לו, לסין לא יגיעו טילי חיזבאללה או טילים איראניים או אחרים.

גם היום מקדמים ידידינו בידיעות את ספרם של יוסי מלמן ודן רביב, "מלחמות הצללים: המוסד וקהילת המודיעין" בהוצאת ידיעות אחרונות (כך כתוב, אך צריך להיות כמובן כתוב ידיעות ספרים. אגב, עוד ספר של ידיעות ספרים מקודם ב-24 שעות: לאון ולואיז, באמצעות ראיון של אלדד בק עם מחברו).
כפ' 4-5 שכותרתה היא "ג'וב למען תקיפה", וכות' הגג: "הדיל של נתניהו ודיכטר: השר החדש להגנת העורף מחזק את רה"מ בהצבעה על איראן" מתארת את מהלכי דיכטר/רה"מ, וחושפת (מהספר) ש"דיכטר היה השר היחיד שהתנגד לתקיפת הכור הגרעיני בסוריה לפני כשש שנים, שעל פי מקורות זרים בוצעה על ידי ישראל".
לדברי ידיעות (איתמר אייכנר, יובל קרני וצביקה ברוט):

לאחר שסיכם דיכטר עם נתניהו על מינויו, גם החופשה המתוכננת בצפון של יו"ר הכנסת רובי ריבלין לא הצליחה לעכב את התפטרותו מהמשכן. במקום להמתין לשובו של היו"ר, נפגשו השניים בתחנת דלק בלטרון וערכו טקס מאולתר שבו חתם ריבלין בחגיגיות על מכתב ההתפטרות בעודו נשען על שולחן פיקניק מעץ. 'דיכטר היה לחוץ', צחקו בקדימה, 'כי הוא פחד שנתניהו וברק יתחרטו על המינוי'.

גם היום, בדיוק כמו בכותרת שני המופרכת, "הטעות האטומית של ברק", ידיעות מתייחס לשינוי דעה כאל זגזוג.
בתחתית ע' 4:

הזיגזג האיראני של דיכטר
ספט' 2008: ישראל אינה יכולה להוביל מהלך צבאי מול איראן"
אוגוסט 2011: "אופציה צבאית נגד איראן רק תדחה את תוכנית הגרעין"
נובמבר 2011: "הסנקציות במידה מוגבלת יכולות לדחות את תוכנית הגרעין"
מאי 2012: "הסיכונים של פצצה גדולים מהסיכון שבתקיפת איראן"
לאחרונה: "על ישראל מוטלת החובה לבנות יכולות אופרטיביות"

עכשיו שמישהו יסביר לי איפה הזיגזג. או, אם המילה "זיגזג" לא ברורה, אפשר להסביר אותה.

ידיעות בהחלט שובר שיאים בעיתונות חדשה בכפולה הזו. בטור צד (ע' 5) מסביר נחום ברנע איך מתן וילנאי הסביר לו שבזמן מלחמה אין למשרד להגנת העורף מה לעשות כי הסמכויות הן בידי הצבא, ושהאחראים הם הרמטכ"ל ושר הביטחון.
עד כאן יופי, ופה החידוש של חתן פרס ישראל:

הוא יכול (את זה וילנאי לא אמר אבל יכול היה לומר) לשלוח את העובדים שאין לו הביתה, לבלות את זמנם במקלטים.

חי נפשי.
בהמשך מסביר ברנע כמה דיכטר גרוע, פוליטיקאי מחורבן וכנהלאה.

הראשית של מעריב: "ארה"ב: ישראל לא תוכל לחסל את הגרעין".
אבל גם ארה"ב לא תוכל. ב-3 באוגוסט כתבו הן בן כספית והן שמעון שיפר שתקיפה ישראלית תדחה את תוכנית הגרעין בכמה שנים, ובינתיים אלוהים גדול: ניפטר ממשטר אחמדינג'אד, ומה לא.

כספית, 3 באוגוסט:

ההערכה היא שמתקפה כזו לא תמחק את תוכנית הגרעין באיראן, אבל תחזיר אותה כברת דרך משמעותית לאחור. בין חמש לעשר שנים. מדובר בשינוי אסטרטגי. אין צורך ביותר. הוא אפשרי רק בהפעלת עוצמות של מעצמת-על. מבחינת ארצות הברית, לא מדובר באירוע בסדר גודל היסטורי. כל עוד לא מעורבים כוחות יבשה, אין כאן ביג דיל. אין הימור אסטרטגי גדול מדי.

הכות' של הארץ היא זו של מעריב פלוס תוספת: "ארה"ב: ישראל אינה יכולה לחסל את הגרעין האיראני וטרם החליטה לתקוף"

נגנז דו"ח לוי?

זה מה שטוען חיים לוינסון בשער הארץ.

היום (שלישי) התכנסה ועדת שרים לענייני התיישבות בראשות נתניהו כדי לדון בעניינים שונים בנוגע למאחזים, כפי שיפורט בהמשך. השרים דניאל הרשקוביץ וגלעד ארדן, דרשו לדון בדו"ח לוי, אך נתניהו דחה את דרישתם. בשיחות סגורות אמר לאחרונה נתניהו לשרים כי יש נושאים דחופים יותר על הפרק, גם בהתיישבות וגם בכלל. למעשה, לא נקבע תאריך לדיון בדו"ח לוי, ונראה שנתניהו החליט לקבור את הדו"ח.

קצה האצבעות

בשער ידיעות (בלבד, אין הרחבה בעמודי החדשות): סמדר שיר ראיינה ל-7 ימים את לי קורזיץ, שכמתברר עברה את האולימפיאדה "בצל מחלת דם קשה, כאבי תופת וכדורים כימותרפיים".
אומנם שמעתי בשוליים במהלך דיווחי פרשנינו באולימפיאדה שמצבה הבריאותי לא משהו, אך לא ידעתי למה כיוונו.
מאחר שכתוב בשער "מיוחד" (ולא בלעדי) אני משערת שבטח תהיה כתבה גם באולפן שישי.

תחקיר סופשבוע של ליאת שלזינגר: מכל האמוניה במפרץ חיפה מאחסן 12 אלף טון גז רעיל ומעולם לא עבר בדיקה יסודית. עכשיו דמיינו מה יקרה אם יפגע בו טיל. אבל וילנאי אמר שאנחנו מוגנים.

נשים נשים

לפני כמה ימים דווח פה על בגדי ים לחרדיות. כותב הבוקר עקיבא נוביק על אישה שלבשה בגד ים שכזה, ישבה על שפת הבריכה, שכשכה רגליה במים וצפתה בילדיה השוחים, אך בעל הבריכה במושב גן ירק סילק אותה מהמים. נימוקו:

כמו שלא הולכים עם בגד ים לתיאטרון, ככה לא באים לבריכה עם שמלה. האישה הזו באה לבושה בשמלה ולא בבגד ים, ולכן לא אפשרנו לה לשחות בבגד הזה. אין לנו שום דבר נגד דתיים.

הכל בגלל שהוא לא קרא את הידיעה הזו בהארץ בסו"ש.

לחם עבודה

עמיר רפפורט, יוזם, בעלים ויוצר Israel Defense מתראיין ליובל אזולאי בפירמה.
מה שאותי מעניין, כעוסקת זערערה, זה מאיפה הכסף, אבל אין על כך תשובה. זאת אומרת, לא ממש.

רפפורט מקמץ בפרטים אודות היקף ההשקעה שאפשרה לו להקים את המיזם. גורמים שמעורים בשוק העריכו שהשקעה כזאת עשויה להסתכם בכמה מיליוני שקלים, אך רפפורט סוכר את פיו ולא מדבר על סכומים. את הכסף, כך לדבריו, הוא הביא מהבית. "שואלים אותי כל הזמן את השאלה הזאת, מי עומד מאחורי ומי שם את הכסף. למעשה זאת השקעה פרטית", הוא אומר.
השאלה הזאת לא בלתי רלוונטית בעליל: משך כל חייו הבוגרים רפפורט עבד כעיתונאי שכיר. הפעילות העיתונאית העשירה והטעינה אותו בידע… אך רק מעטים יכולים לטעון ביושר כי התעשרו ממנה. רפפורט מחייך ומסביר כי מילא בעבר תפקידים שזיכו אותו בשכר גבוה יחסית לרמת השכר המקובלת בעיתונות, וגם העובדה שאשתו, אורית משמשת בתפקיד ניהולי בכיר בחברת ההיי-טק המשפחתית בר-טק, אפשרה לו ליישר ולייצב את הקרקע, ולהעמיד את "ישראל דיפנס" על הרגליים.

שורה תחתונה: אין קסמים.

התיאור הזה שלו את התפטרותו ממעריב מרומם נפש, אבל מה, אני יודעת שלא כל אחד יכול (עיינו למעלה).

את תפקידו האחרון בעיתונות היומית כפרשן צבאי של "מעריב" סיים רפפורט, 42, בשנת 2008. הוא סירב להסכים לעוד אחת מתוכניות הקיצוצים שהוביל העיתון על רקע מצבו הכספי הקשה והמשבר הכלכלי. כשנדרש לקצץ בשכרו, הוא ניגש אל העורך הראשי דאז, דורון גלעזר, סגר את הדלת, לחץ לו יד, חייך ואמר 'לא'. ההתפטרות שלו, כך הוא מספר ממרחק של ארבע שנים, ביקשה לשקף את מה שהוא מגדיר "חוסר אמון בעתיד העיתונות המודפסת ובייחוד בעתיד של 'מעריב'".

עוד שורה תחתונה: ראיון שווה ביותר, מכל זווית שהיא. נקווה שכולו יעלה לאתר.

וסיפור הפוך לגמרי: רועי ברק ראיין שלושה עיתונאים שפוטרו הנושאים מונולוגים כואבים:

"אני קצת כמו האסקימוסים שמגיעים לגיל מסוים, ואז זורקים אותם ואת הניסיון שלהם לפח. ההיגיון אומר שככל שאתה נמצא יותר זמן במקצוע וצברת יותר ניסיון, אז ירצו אותך יותר, אבל במידה מסוימת הם גם מבינים שככל שאתה יותר זמן במקצוע, אתה פחות נוטה לעשות את דבר המשורר. הבוסים מפרשים את הניסיון שלך, ובצדק, כפגיעה ביס-מניות שלך. במציאות הנוכחית הניסיון שלי, הגיל שלי והשכר שקיבלתי הם המכשול הגדול ביותר שניצב מולי בניסיון שלי להישאר במקצוע הזה", מספר נ', עיתונאי עם ותק של עשרות שנים. "מספיק להסתכל מסביב ולבחון את הפירמידה שנוצרה בשוק התקשורת. יש מתי מעט שמרוויחים המון, ורוב הנותרים הם צעירים מאוד, חסרי ניסיון ובעיקר כאלה שמוכנים לקבל שכר רעב בעד האפשרות לדחוף את הרגל בתוך דלת הכניסה. אין לי, אגב, מילה רעה לומר על החבר'ה הצעירים שנכנסים למקצוע. אם אני מפנה אצבע מאשימה, זה אך ורק כלפי אלה שמעדיפים להעיף את הדינוזאורים עם הקשרים, הניסיון והידע לטובת אנשים צעירים חסרי ניסיון שיפחדו לדרוש את השכר המגיע להם".

הרשות השנייה תחלט את ערבויות ערוץ 10 ורשת.

עמוד חדשות התרבות והבידור שנעלם מעמודי החדשות של הארץ אותר כשער אחורי בגלריה. רעיון טוב.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

דורון צברי ובן-דרור ימיני (חולצת פסים לטלוויזיה? אלוהים ישמור) מתווכחים על מכתב אנשי הרוח ועל הטקסט של ימיני אתמול במעריב (דקה 27:42-36:30).
כעשר דקות ויכוח סרק מיותר בו איש לא זז מילימטר מעמדותיו.

כן, זה מה שעושים ילדים משועממים בחופש הגדול (בעצם לא יודעת בוודאות מתי). הכותרת השגויה בערבית היא (בערך) "ערבים נערים פלסטינים מסדרים את המשטרה (תוס') הישראלית", אלא שלהג הטיפשעשרונים לא מותיר ספק: בני נוער ונדליסטים, ישראלים, יהודים.
תיקון, 12:16: טוענים הטוענים שמדובר בפרסומת לתיק. אם כך היא יכולה להשתתף בתחרות הפרסומת הגרועה של העשור. ובאשר לערבית: אכן, גם הם לא ידעו שזו פרסומת.

לוגוגל: יומולדת לג'וליה צ'יילד. חמוד.

מפגש קיץ של ויקיפדיה ייערך ב-24 באוגוסט, 10:00, פארק הירקון.

קוראי ולווט מקבוצת ידיעות מתלוננים תלונות רבות ומשונות על נראות הבלוג בדפדפניהם העבודתיים: מסכים חתוכים, ספאם באנגלית, וגם, כמו עוד חלק מאיתנו, חיפוש גוגל המוביל לעתים לפוסט ה-24 ביולי. ממממ.

יש עורכים בבית?


(מעריב, 10)
צ"ל: מודיעין מכבים-רעות. הטעות היא של העורך/ת, מאחר שבידיעה עצמה כתוב בפירוש שמדובר באיחוד.
(תודה לישמעאל זרח)

לפני פיזור

אני חוזרת ואומרת: בכל פעם שאתם בוחרים ניק חדש, התגובה אוטומטית עוברת לזבל או להמתנה. זה מכוון: המגמה היא צמצום עד ביטול התופעה הביזארית בה בנאדם אחד כותב בעשרה שמות שונים ביום, ולמחרת בעוד עשרה שמות חדשים, וכן הלאה. ביקשתי אלף פעם שתפסיקו אבל לא נעניתי, ולכן הצעד הדרסטי.
תופעה משונה נוספת היא שלא מעט (יחסית) אנשים רוצים בהחזרת האדומים. המטרה הייתה כמובן ליצור פה אווירה נעימה יותר מחד, ומאידך לאפשר לי להגיב, שהרי יש פה חבורה של בן אדם אחד לעשרה העומדת על המשמר ולכל תגובה שלי הוסיפה באוטומט אנטיחיבובון.
הנה תוצאות הסקריר, הפתוח עדיין, ככולם (אפשר למצוא את כולם בטור הימני, כרגיל). בקיצור, אני מתלבטת אם להחזיר את הסומק ללחייכם.

[poll id="48"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

142 תגובות על פיקניק בלטרון

  1. סתמאחת הגיב:

    כתבה מעניינת וחשובה לאור הלך הרוחות בארץ וטענות על הכוונות האמיתיות של פליטי אריתריאה: אחד האצנים האריתראים, למעשה נושא הדגל בטקס הפתיחה של האולימפידה מצא שעת כושר נוחה בה קבוצתו צפתה באחד המשחקים האחרונים. הוא יצא ממתחם הקבוצה הלאומית שלו, בדרך השליך לפח את כרטיס הסים של הטלפון הנייד שלו ופנה אל רשויות אנגליה בבקשה לתת לו מקלט מדיני.
    שלושה אתלטים נוספים מאריתראה ביקשו מקלט מדיני באנגליה אך לא מוכנים להתראיין מחשש לחיי קרוביהם.

    בנימה קצת יותר קלילה, בהארץ התפרסמה כתבה על סקר הקפה של דאנקנ'דונאטס. מעניין להשוות את הרשימה המתורגמת למקור, משום שהן דומות אך לא זהות.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    בשביל שתבינו איך עובד שמאלן מצפוניסט

    בקשתי מאורן לרדת ממני

    זו תשובתו

    מעניין חשוב תלמדו דבר מה על מטיפי מוסר ושאר ירקות

    15 באוגוסט 2012 בשעה 19:00
    זרוק סכום שאתה מעביר בפיי פאל לוולווט, ואני מבטיח להתעלם מתגובותייך.

    תשובתי:
    1. אני מעביר בצקים מעל 250 שקל לשנה בשמה.
    2. עכשיו אתם רואים בדיוק מי זה אורן ומה זה שמאל

    סחיטה באיומים שמעתם פעם?

    אהבתי

  3. עיתונאי כושל הגיב:

    איתמר בן גביר בסך הכל רצה להגיב על הטענות של דליה רבין, בתכנית הבוקר של רזי ברקאי בגלי צה"ל
    אבל לא רזי ברקאי לא הסכים ,אצלו לשמוע את טענות 2 הצדדים פוגע בדמוקרטיה
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/395/559.html?hp=1&cat=402&loc=2

    אהבתי

  4. איתמר הגיב:

    טקסט שראוי לקריאה

    אהבתי

  5. velvet הגיב:

    נשברתי. עכשיו נראה איך תתנהגו.

    אהבתי

  6. לחם הגיב:

    כמה תמים יכול להיות המראיין של עמיר רפפורט בגלובס. הכסף של אשתו, עלאק. איפה אתם חיים? אתם לא מבינים מאין מגיע המימון? לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. כשתבינו מה באמת קורה אולי גם קצת פחות תתלהבו מהחרטוטים על איך יצאתי גבר ועזבתי בשניה אחת את מעריב כי אשתי מיליונרית

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה לא מספר לנו? אתה מבין מה קורה? אתה יודע? יאללה שוט. ספר מאיפה הכסף.
      נראה אותך גבר.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        באתר אין שום מידע בעל ערך. ראיתי מספר גליונות של העיתון המודפס. מזכיר את העיתון "טכנולוגיות" שמופץ בחינם כולל גירסה אינטרנטית. לדעתי עיתון משעמם שלא מחדש הרבה. אם יש קונים למעריב כנראה שאפשר למכור כל דבר.

        אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    יקיר הבלוג היודע כל סילברסטיין, חושף את תכנית התקיפה של ביברק באירן. על פי סילברסטיין יש צורך מידי בעצומה לצוללנים בנוסף לעצומה החדשה לטייסים.

    אהבתי

    • ירון הגיב:

      התרחיש הזה הוא סיפור בדיוני במוצהר "מבוסס על מקורות גלויים" שהתפרסם כבר מזמן בפורום צבא ובטחון של פרש.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        11 באוגוסט זה מזמן?

        אהבתי

        • DS הגיב:

          אני חושב שהנקודה העיקרית של ירון היא לא ש 11 באוגוסט זה מזמן אלא שמאור הבלוג, ריצ'רד סילברסטיין בעל המקורות הישראלים רמי הדרג, מפרסם פה "סקופ" שהוא תרגום מדויק של פוסט בפורום שמחברו העיד עליו שהוא פרי דמיונו הפרוע.

          אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          גם גלובס וגם NRG מצטטים את סילברסטיין כאילו זו ידיעה חדשותית. על פי דבריו, הסיפור המגוחך שלו זיכה אותו בראיון בBBC. הספין של ביבי מטריף את העיתונות. העולם כמרקחה ורק לך יש את "ירון" שמעמיד דברים על דיוקם

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            לא, אין לי רק את ירון, לפחות עשרה אנשים שלחו לי אותו במייל. אולי העלית בדעתך שאני בודקת את זה, או שיש עוד אופציה חוץ מזה שסילברסטיין "העתיק"?

            הסיבה שהזכרתי את פרק הזמן הקצר שבין שני הפרסומים (להבדיל ממה שירון כתב) נועדה לומר שייתכן שקרה משהו אחר.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              מהתנסות אישית אני יודע שאת מקפידה לבדוק אבל במקרה הזה לא פירסמת על כך דבר. איני יודע אם סילברסטיין העתיק או קיבל את החומר מנגסת בגמבה אבל מה שהוא פירסם אינו דומה כלל לתכנית צבאית. מה שמדאיג בסיפור הוא שכלי תיקשורת רבים פירסמו ללא בדיקה סיפור שכל בר דעת יכול לראות שהוא מופרך.

              אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        האם אתה טוען שסילברסטיין לא פרץ למחשב של גנץ?

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        זה די מדהים.

        ראשית, ברור ששתי ההודעות זהות. לא רק שאין שום הבדל בין התסריטים, יש גם שורה של ביטויים שחוזרים בשתי ההודעות.

        יש שתי אפשרויות: האחת היא שסילברסטיין קיבל מסמן אותנטי ממקור אמיתי, ההדלפה נודעה לגורמי ביון ישראלים וכדי לפגוע במהימנות שלו, ניצלו את מספר הימים שלקח לו לתרגם את המסמך ופרסמו אותו בארץ, כביכול כסיפור בדוי במטרה לפגוע באמינות של המסמך ושל סילברסטיין. אם זה נשמע לכם סביר, יש לי קרקע ליד חוף הים בהרצליה למכור לכם.

        השניה היא שמישהו עבד על סילברסטיין. מאחר שהוא טוען שהמקור שלו הוא "a high-level Israeli source" וכן ש- "I’m convinced it is what my source claims, based on his prior track record and the level of specificity offered in the document" המשמעות היא שחלק נכבד ממה שמפורסםאצלו – אולי הכל – מפוברק באותה מידה.

        אגב, "Recent revelations have suggested that [Bibi] may have also served in some capacity either formally or informally in the Mossad" – מישהו יודע על מה הוא מדבר? אין לי חשק לחפור בפרש כדי לבדוק.

        אהבתי

    • Ol cry הגיב:

      לפעמים ההבדלים בינך לבינו מיקרוסקופיים.

      אהבתי

  8. green thumb הגיב:

    באופן כללי פיתחתי קראש לאדומים וחיי תפלים מאז לכתם (קצת קלולס לעשות סקר, מבחינת הטוקבקיסטים קביעת כללי התנהגות בבלוג, זו "צנזורה" וקץ חופש הביטוי באינטרנט לנצח).
    אך מנגד:
    א. נמאס מההתעללות בז'וס, כאילו מה, אנשים משקיעים במחשב, חיבור לאינטרנט וכו', כדי להציק למגיבה.
    ב. הקפטן מתעצבן כאשר סתם מאדימים במקום להתמודד עם עמדתו, והחניך המצטיין ביפהארט דעתו חשובה ממאה מדסלקים.
    ג. ולווט, אילו היתה סובלת בשקט, נניח הייתי עומד בזה. אך כאשר היא מתלוננת, מתחשק לי לקחת נבוט ולהכות אישית כל מאדים. האבירות שבי לא עומדת בבלוגרית סובלת.
    אם את משיבה את האדומים, רק בתנאי שיופסקו התלונות. מאחר ואיני יודע היכן גר כל מדסלק, למען שלוות נפשי הנבוט יכה בבננה.
    ד. אחרון חביב, יש כאן מגיב, שמנצל את שליטתו בטכנולוגיה ללייקוק עצמי, ומחיקת אדומים. מזדמנים חושבים שמדובר בפופלאריות אוטנתית. בקרב הקבועים הוא הבדיחה של הבלוג.

    אהבתי

  9. רטקסס הגיב:

    לאן נעלם הטור של הניג את שליט בידיעות ?
    כמדומני לאורך האולימפיאדה הוא פורסם רק פעם אחת, ובאופן כללי לא ראיתי שום זכר לשליט בחודש האחרון בידיעות.
    מריבת אוהבים?

    אהבתי

  10. מיא עשת הגיב:

    שאנשים יתחילו לחתום בשמות של עצמם ולא בכינויים. זאת הסיבה שאני הפסקתי להגיב כאן.
    על כל תגובה שלי עפים 18 כינויים מן הסתם של אותו בנאדם שהוא גם השכן שלי מלמעלה שנוקם בי כי צעקתי עליו שהוא שופך מים מטונפים מהמרפסת – רק עברתי לשנייה, אני רק תגובה, המלכה אליזבת, שועלון, שמשון, פטפוטון, ינשופון ומצחיקון – מתווכחים איתי כאורך הגלות, נימוקים אין, ולכי תחפשי את סבתא שלהם.
    יש עוד בלוגים עם תגובות ברשת, וזה היחיד שכל מגיביו כמעט הם ניקים.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      צודקת! איתך במאבקך.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      את כמובן צודקת. אך:
      א. מדובר באנשים צנועים וצדיקים בסתר.
      ב. כך אפשר לדמיין שמאחורי הניקים נמצאים אנשים מוצלחים יותר. המציאות היא דאונר.
      ג. נסחפת עם הניקים שהמצאת, הגחכת יתר.
      ד. אין לי זמן להאריך, אבל בקשה בקשה, חפשי את סבתא שלי.

      אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      הרבה מהניקים כאן הם קבועים ועקביים עם הדעות של עצמם (ולכן סביר שהם אותו אדם- הם אפילו חוצים בלוגים וטוקבקים בכל הבלוגוספירה.
      רובנו גם מספקים נימוקים.
      אם V רואה הצקה לשם הצקה היא יכולה למחוק.
      ובקשר לנימוק:
      יש יתרון להבעת דעות בצורה אננומית.
      זה אומר שאם מישהו מריץ את השם שלך בגוגל הוא לא יגלה את הדיעות שלך כל כך בקלות-זה אותו רעיון מאחורי הצבעה חשאית- ככה אנשים יגידו מה הם באמת חושבים ולא מה שנראה להם כדאי שאחרים יחשבו עליהם שהם חושבים.

      אהבתי

      • תומר הגיב:

        ניק קבוע לא חייב להיות זהה לשם האמיתי.

        אפילו המודל הפייסבוקי המקורי מחייב אותך להתבטא תחת אותו היוזר וגם ללייקק תחת אותו אחד שלך גם אם היוזר ניים סלאש ניק הוא (נניח) "אחד אחר" ולא השם האמיתי של המגיב.

        אהבתי

        • סתמאחת הגיב:

          פייסבוק מחייב אנשים להרשם בשמם האמיתי. זה הגיעה לשיאי גיחוך כשנסגרו חשבונות של סלבס בינלואומיים שהשתמשו בשמם המסחרי, אין לי זמן לחפש את הלינקים

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            נו, פייסבוק כפייסבוק לא מעניין אותי, יש לא מעט פורומים אחרים שעובדים ככה.

            אני מדבר על מודל של רישום יוזרים לפורום ואפשרות להגיב רק תחת הרישום הזה, כולל לייקים, כולל דיסלייקים, כולל הכל.

            אהבתי

  11. captain beefheart הגיב:

    אפשרות שלא מצאתי בסקר:

    "יבוטל כל הלייקיזם. החל עידן הפוסט פייסבוק"

    אהבתי

  12. מני הגיב:

    גם אצלי בעבודה הבלוג עולה קבוע עם הדף מה 24 לחודש ולא מאפשר להתקדם.
    איכשהו נראה לי שזה קשור לכך ששרת האינטרנט שלנו חוסם את פייסבוק.
    ייתכן שבדף הזה הייתה תגובית ראשונה מהפייסבוק.

    אהבתי

  13. אריאל הגיב:

    כך מתמודדים באמת עם ריבוי-דעות:

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      איזו טעות! הדרך להתמודד עם דעות אסורות היא שריפה – אם אי אפשר לשרוף את המחזיק בדעות מגונות אלו, לפחות לשרוף את העיתון בו הן מתפרסמות. הרי מהפח עדיין אפשר להוציא את העיתון, אפילו אם פיזרת עליו חול.

      אגב, מה שהוא עשה נחשב לגניבה, לא?

      אהבתי

  14. ז'ורז' סאנד הגיב:

    צריך להוסיף את הדיסלייקים כנספח לחוק כנוביץ.

    אהבתי

  15. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    הדיסלייקים האדומים גרמו לי להימנע מלהגיב (לא לגמרי), אבל הורדת אותם ברגע שכמעט התחסנתי מפניהם. אני רואה שרוב הגולשים "צמאי דם" (איזה כיף שלפחות ברגע זה איש לא יוכל לדיסלייק מי…)

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אנחנו אוהבים את הנקמה שלנו קרה

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הדיסלייקים?
      חשבתי שהתגובות עצמן.

      אהבתי

    • יואבי הגיב:

      גם כאן הכל עניין של ימין ושמאל. ימין בעד ושמאל נגד.
      למה הימניים בעד? משתי סיבות:
      1. זה מאפשר להם להביע את דעתם, ולייתר דיוק סלידתם, מהדעה השמאלית של הכותב.
      2. זה מאפשר להם להראות ברבים שהעמדה המובעת אינה חביבה בקרב ציבור קוראי או מגיבי הבלוג, מה שעשוי לצמצם את יכולת ההשפעה של אותה עמדה.

      למה השמאלניים נגד?
      1. אומנם זה מאפשר גם להם להביע את דעתם, וליתר דיוק סלידתם, מהדעה הימנית של הכותב. אבל המציאות לימדה שהימניים משתמשים בכלי הזה באופן יותר עקבי או שהם פשוט רבים יותר בקרב קוראי או מגיבי הבלוג, והתוצאה היא שהדעות השמאליות נצבעות באדום סולד.
      2. זה חושף את העובדה שהדעה השמאלית המובעת אינה מקובלת על קוראי הבלוג או מגיביו. אז למה צריך את זה?
      יש לזכור שאנשים לא כותבים טוקבקים (כמו גם בלוגים שלמים) כדי להביע את דעתם בלבד, אלא בעיקר כדי להשפיע. לכן אם כתיבת הטוקבק ופרסומו גורר אחריו דיסלייקים המערערים על היחס הראוי לתוכן הטוקבק, הרי שמוטב בלעדיהם.

      מה שמעניין בניתוח הנ"ל – אם יש בו ממש כמובן – הוא שאם חשבנו ששמאלנים אינם יצורים חברתיים ולא מעניין אותם שדעתם היא דעת מיעוט (ואולי אף מתגאים בכך), הרי שדבר זה מתברר כלא נכון. אבל יש לסייג מסקנה זו ולומר שאפשר שהתנגדותם לדיסלייקים נובעת משיקולים רציונליים לחלוטין – מהבחינה של נקיטת מעשים שיש בהם כדי להשיג את המטרה: להשפיע. היות והדיסלייקים מפחיתים את יכולת ההשפעה, הם מתנגדים לדיסלייקים, וחלקם אף מעדיפים שלא להגיב בכלל מאותה סיבה רציונלית.

      אם אדון לכף זכות את V בשאלה מדוע היא הסירה, ולו באופן זמני, את הדיסלייקים האדומים, אפשר שהדבר נעשה במטרה לאפשר למגיבים השמאלנים להביע את דעתם ביתר חופשיות ולחסוך להם את הלבטים הרציונליים בדבר נקיטת פעולה (כתיבת טוקבק שמטרתו היא, בין היתר, השפעה על עמדות הזולת) הגורמת לתוצאה הפוכה (אולי משפיעה, אבל לכיוון ההפוך).

      אהבתי

      • קשמיר הגיב:

        אתמול בערב נכתבה תגובה בסגנון דוחה ביותר.
        לא טרחתי לקרוא עד הסוף.
        לא איכפת לי מה הבעיות הנפשיות של הכותב וגם לא מה יש לו להגיד.
        אם היה דיסלייק בסביבה, הוא היה עובד שעות נוספות

        מצד שני לא אני לא מבינה את התפיסה בה דיסלייק עוצר מלהגיד איזה שהוא משהו. בטח לא בניק.
        זה אפילו לא מלווה במלקות סטייל ירקתי מסטיק ברחוב בסינגפור

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        שני הסנט שלי:

        אני חושב שאין ולא צריכה להיות שום בעיה עם לייקים או הפכיהם כל עוד הדיון מתנהל בגלוי. ה(דיס)לייק האנונימי – ממש כמו הניק המשתחלף תדירות – יוצר דיון חופשי מאחריות, סוג של אנרכיה ברוטאלית אם תרצו.
        המצב שבו אנשים מקבלים חיוויים (ולא משנה מה טיבם או צבעם) מכמה המוני אצבעות פלמוניות ששות אלי (דיס)ליק מבלי כל יכולת להתווכח, לענות, לקיים דיון או כל התייחסות שהיא, הוא מה שהופך אפשרות לדיון פורה ומעניין בפורום לכיכר שוק מהבילה משוסעת נתזי רוק מתלהמות ועגבניות רקובות מעופפות.

        ההצעה שלי? ניקים רשומים ו(דיס)לייקים מזוהים בלבד.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        זה לא נכון
        אני הצבעתי בסקר בעד השבת הדיסלייק. לטעמי שיטת הלייקים של פייסבוק היא נוראית, נסיון לצייר אידיליה לא שונה מהעידן האינפנטילי שבו אנחנו תקועים ש"כולם צודקים" כל הזמן והכל טוב ויפה. המציאות היא שלא הכל טוב ויפה, לא כולם מסכימים אחד עם השני ולפעמים אנשים טועים ולפעמים אתה גם מאוד מעוניין שידעו שאתה חושב שהם טועים.
        בעיני ראוי שיופיעו 2 האפשרויות (אהבתי או לא אהבתי את מה שקראתי כאן) או לחילופין שיעלמו שתיהן, כי אפשרות חד צדדית מעקרת את הרעיון בפידבק הקצרצר והקליל הזה מתוכן רלוונטי.

        ובכלל אפשר לשאול שאלה פילוסופית על תפיסת הלייק והדיסלייק- כשאני קוראת משהו שמתאר דבר נורא ואיום אך מעוניינת לתת פידבק (קראתי, ראיתי, חברים תראו שקראתי) האם ראוי לתת פידבק של לייק? כשאני רואה תמונה של אדם שמתעלל בחתול או סטטוס שמתאר התעללות בזרים- האם זה נורמלי שהתגובה שלי היא "לייק"?! לקח לי זמן רב להתרגל ללייקק בפייסבוק, להבין שהלייק הזה אינו אומר 'אהבתי' אלא יותר 'ראיתי'. אני חושבת שבבלוג שבו משמעות הטוקבקים הינה מתן פידבק, מעבר הפרשנות הזה עובד פחות טוב.

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          מקבל בעיקרון רק שלדעתי ובעצם גם לדעתך פידבק אלמוני אינו בגדר פידבק אלא יותר מין הפרעה לתקשורת.
          לייקקו ודיסלייקקו עד שתאדמנה אצבעותיכם אבל קחו על זה אחריות, מה כל כך מסובך פה?

          אהבתי

          • סתמאחת הגיב:

            אני מניחה שהתכנות וגם זה שבמקור הטוקבקים לא מחייבים/חייבו הרשמה אז זה לא היה ריאלי. אבל אני מסכימה איתך

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              הכל עניין של הגדרות
              אני יכולה לשנות את ההגדרות לתגובות במיידי
              בינתיים ההגדרות שקבעתי, לפיהן "מגיבים חדשים" (שלרוב לא מדובר באמת במגיבים חדשים אלא במגיבים מרובי-האישיויות) עובדת לא רע.
              ואם לעתים לנתקעות תגובות של מגיבים כשרים, נו, שיאשימו את חבריהם האובססיביים.

              אהבתי

          • אחד אחר הגיב:

            טוקבק אננומי מאפשר לאנשים להוציא את הדעה הכי גולמית שלהם
            הכי בסיסית- לא מעודנת ולא מחויבת- חופש מוחלט.
            תזכור שגם בבחירות לכנסת ההצבעה היא חשאית.
            המציאות שאנחנו חיים היא אחת בה אם למישהו יש דעה חזקה בקשר למשהו וכולם יודעים על הדעה הזאת אז זה יכול לעשות לא בעיות-
            לא יעסיקו אותו למשרה או לא יקדמו אותו בעבודה.
            זה רלוונטי במיוחד לעיתונאים (אגב אני לא עיתונאי) אבל גם הרבה אנשים לא יתבטאו בדרך שהם מתבטאים אם הם היו יודעים שכולם ידעו שזה הם.
            לדעתי לכן יש יתרון באנונימיות של המגיבים.

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              אחזור על עצמי בסבלנות ובארכנות, בתקווה שבפעם האחרונה: מנגנון של ניקים קבועים מספק אנונימיות לא פחותה מזה של אין ניק ואין דיין.

              קרא לעצמך באיזה שם תחפוץ אבל דבקותך בשם שלך וביוזר שלך תאפשר לקיים אתך דיון. אם תבחר להחליף ניקים ולחוות דעה מבלי להזדהות (לא באמת להזדהות, כן? להזדהות כיוזר) אין לי שום בסיס לקיים אתך איזשהו דיון וואטסואבר.

              במלים אחרות לייקוק ודיסלייקוק ללא צורך להודיע שאתה אישית (לא אתה אישית, כן? היוזר הקבוע שלך) אחראי לאצבעות האדומות/ירוקות משול להפלצה חרישית במעלית. סתם מסריח.

              הרי לא חסרים כאן מגיבים קבועים (שועלן, אורן, חז"ן אם לתת דוגמא חלקית לגמרי) שמגיבים פה רבות מבלי שמישהו יודע מי הם ומה הם.

              אהבתי

              • אחד אחר הגיב:

                אני עקבי עם הכינוי שלי ואם זאת לא ברור לי למה אי אפשר לנהל דיון עם אחד שאין לו כינוי קבוע?
                במה זה מפריע?

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  נו זה ברור, כי אני לא יודע שזה כל פעם אותו אחד שאיתו אני מדבר (ברור שמקומית אפשר).

                  לגבי הלייקים והדיסלייקים, מה אני יכול לענות למין אצבע אדומה או ירוקה שכזו כשאין לי אפילו מושג מי זקר אותה לעומתי.
                  אם אני אומר משהו ונשמעות נהמות בוז (או קריאות הידד), המינימום שאני צריך כדי לדעת להתייחס אליהם הוא לדעת מי אחראי להם, זה באמת נורא אלמנטרי לדעתי.

                  אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    לגבי הערבית.
    הבחור שהעלה את זה בערבית נראה בחור אוטנתי מהגדה המערבית.
    מה שכתוב שם זה לא "ערבים" אלא "נערים פלסטיניים".
    מצד שני, כתוב גם "המשטרה הישראלית" ולא הציונית או משטרת האויב או משהו בסגנון.
    יש סיכוי לשלום (כאילו, אם הוא רק לא היה פורץ לאתרים ומשאיר בהם כתובות "מוות לישראל").

    אהבתי

  17. מרוב פלורליזם הגענו למצב שאוסרים על נשים וגברים להכנס לבריכה ללא בגד ים צמוד או חושפני. מעניין כמה אנשים עם אמונות, העדפות ונכויות פיזיולוגיות סובלים מהשטות הנאורה. בת 60 במשקל 90 עם חוטיני לא פוגעת ברגשות הזולת?

    הוגש במקור כחלק מעצומת טייסת השחפים של בלק ביץ', סן דייגו.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      לא שאני מצדיקה את הסילוק שלה מהבריכה, אבל עניין הרחצה בחלוקים הוא סממן של בעיה. לדעתי הבעיה היא בעיה כללית של הקצנה בחברה החרדית, לא של דיכוי נשים. אמא שלי מספרת לי על ימים עברו בהם היא הלכה לים (נפרד כמובן) עם בנות הדודות החרדיות ה"כבדות" שלה, והן, כמו כולן, לבשו בגדי ים נורמליים.

      אהבתי

      • אריאל הגיב:

        מה זה "בגדי ים נורמליים"? עד לא מזמן ביקיני היה משהו שלא נראה בשום מקום בישראל ורוב הנשים לבשו בגדי ים מלאים, גם החילוניות.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          אני מדברת על בגד ים שלם רגיל. גם היום בגד ים שלם עדיין נחשב לנורמלי אצל חילוניות. השנה בגלל שעות העבודה המוזרות של המצילים בתל אביב יצא לי ללכת כמה פעמים לחוף הנפרד. כל החרדיות מכוסות בשמלות ארוכות, וחלק, מיעוט קטן אמנם, אפילו נכנסות עם גרביים. לדעתי זה די מזעזע.

          אהבתי

          • אריאל הגיב:

            בגד ים שלם רגיל הוא חושפני מדי בשביל חרדיות? באמת?(אני שואל ברצינות, אני לא יודע)

            ולגבי ההקצנה בחברה החרדית, אני חושב שהמאמר הזה של אבישי עברי מאיר את הנושא מנקודת מבט די חדשה(לפחות בשבילי):
            http://www.tzavpius.org.il/node/1340

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              כן. התמונה בכתבה מהארץ אותנטית. וכמו שאמרתי, לפעמים הן מכוסות אפילו יותר.

              לגבי ההקצנה, אני מכירה את העמדה הזאת, גם די מסכימה איתה, אבל לא מספיק כדי להצדיק את ממדי התופעה, לפחות לא מספיק כדי לא לראות בה בעיה.

              אהבתי

              • מה לגבי אנשים שסובלים ממחלות עור, כוויות, גידמים, מוכי עזזת, השמנת יתר, מקועקעים שהתחרטו, ביישנים כרוניים כמוני ושאר צרות- להם לא מגיע להכנס למים?

                קצת מוזר שצריך את ההמצאה שנקראת בגד-ים כאישור כניסה למים.

                אהבתי

                • מישהי הגיב:

                  אני ממש לא אומרת שצריך לאסור הליכה לים בשמלות. מה שבעייתי בעיני הוא שהחברה החרדית מחייבת את השמלות האלו.

                  אהבתי

                  • רוני הגיב:

                    אם כבר מדברות על הקצנה, בואי נדבר על בגדי הים. לפני עשורים בודדים בגד ים של אשה כיסה את כל מה שצריך לכסות – כלומר, הגיע עד הפופיק במקרה של ביקיני, ותמיד ירד עד הירכיים. המטרה – לא להשאיר בחוץ שערות סוררות. כיום, כל בגדי הים, מכל סוג ואופן, מכילים כמות זערערה של בד שמניחה כי הלובשת נפטרה מכל שיער הערווה שלה, כמו שאשה טובה צריכה לעשות, כי אחרת היא לא תוכל ללבוש בגד ים בעידן הנאור והליברלי שלנו. מי שמתמרדת – פמיניסטיות שונאות גברים אלא מה? – מסולקת מהבריכה בבושת פנים. אז מה יותר מטריד, השמלות של החרדיות או האין-בגד ים שלנו, הנשים החופשיות?

                    אהבתי

                    • הוצאת לי את המילים מהפה. תבואי עוד.

                      אהבתי

                    • מישהי הגיב:

                      אלו שני דברים נפרדים. זה כמו להגיד שרצח הוא חמור יותר מגניבה. אמירה כזאת לא מחלישה בשום צורה את הבעייתיות בגניבה. וזה הרי לא שהחרדיות פשוט המשיכו להתלבש כמו בעבר, אלא הן החמירו מאד את המוסכמות החברתיות. מבחינתי שכל אחת תעשה מה שהיא רוצה, הבעיה היא שהן לא יכולות. בחברה החרדית צריך ליישר קו, והו הזה הולך ומקצין.

                      אהבתי

                    • מישהי הגיב:

                      אני מתייחסת לידיעה הזאת שולווט הביאה, לא לסילוק מהבריכה שפסול בעיני (בלי להכיר את הפרטים אמנם). הכותבת שם מדברת על דיכוי נשים, ואני לא כל כך מסכימה. נראה שאתם לא טורחים לנסות להבין מה שאני אומרת, אלא מתייגים אותי מאיזשהי סיבה כשונאת חרדים או מצדיקה אפליית דתיים ומגיבים אלי רק בהתאם לתיוג הזה.

                      אהבתי

    • אורן הגיב:

      בת 60 במשקל 90 עם חוטיני לא פוגעת ברגשות הזולת?

      ב"רגשות" של הזולת יונה. כל יום אתה חושף פוביה חדשה. אני מניח שהקמפיין של הקרן, אחראי גם להתקפה הזאת על ישותך הרגישה.

      אהבתי

  18. שרוט הגיב:

    עיתונאי עם גב כלכלי חזק כמו עמיר רפפורט יכול בכיף להיכנס אל העורך ולהגיד לו "לא" בחיוך רחב. עכשיו תמצאו לי עיתונאי שאין לו גב כלכלי חזק, שיעיז לוותר על מטה לחמו השברירי וייצא מול המערכת. בהצלחה

    אהבתי

  19. אריאל הגיב:

    לגבי Israel Defense, נכחתי בהרצאה של מכון ז'בוטינסקי עם מספר עיתונאים והצנזורית הצבאית הראשית לפני שנה בערך ודיברו קצת עליו – הפנו טענות כלפי הצנזורית שהמידע שם מסווג וראוי שתפסול אותו – היא טענה שהמידע שם עובר דרכה, שהיא מאשרת שם כל פיפס ושיחד עם זאת זה אכן כתב עת מרשים ביותר וגם מאוד מדוייק.

    אהבתי

  20. שרוט הגיב:

    דיסלייקים אדומים זה דבר נפלא. כך אתה יודע שהצלחת לעצבן היטב את יריביך…

    אהבתי

  21. לחם הגיב:

    ה"תחקיר" בסופשבוע על מיכל האמוניה מדהים, מיוחד ובעיקר מקורי מאוד. אחרי שנכתב על המיכל הזה בכל מקום אפשרי סוף סוף הגיע הזמן לכתוב עליו גם בסופשבוע. אני ממתין בקוצר רוח לראות אם כתבו שזה תחקיר בלעדי או חשיפה ראשונה, שתי ההגדרות נכונות באותה מידה אם ה"תחקיר"היה מתפרסם לפני עשר שנים. איחרתם בעשר שנים, חברים, אבל לא נורא, מוטב מאוחר מאשר מעולם לא.

    אהבתי

    • קורא של V הגיב:

      יו, צודק, גם אני חשבתי על זה שהתחקיר הזה כבר פורסם כבר מספר פעמים, אבל תמיד חשוב שיהיה לו ביטוי חוזר. אם כי, כמו ששמתי לב לסופשבוע בחודשים האחרונים, יש להם נטייה להדביק "בלעדי", "תחקיר" וכו כמעט לכל דבר, כאילו הקוראים שלהם מטומטמים. אז לדעתי, זבש"ם. מי שחופר את הבור שלא יתפלא שאחר כך הוא נופל לתוכו

      אהבתי

  22. כפיצוי על הסרטון הנה טריילר מבריק לסרט פיקטיבי מבית היוצר של "מעל הממוצע".

    למי ששואל מאיפה היא מוכרת לי, זאת אוליביה מאן שמופיעה בתפקיד הכתבת הכלכלית ב- חדר חדשות – שווה ביותר (כלומר הסדרה, באמת).

    אהבתי

  23. איתן הגיב:

    מה שבן דרור ימיני אומר בעצם זה: אני לא יודע כלום. וגם אתם לא יודעים כלום. שבו בשקט ותנו למי שכן יודע לנהל את המדינה.
    מה שדורון צברי אומר בעצם זה: אני לא יודע כלום. וגם אתה לא יודע כלום. אבל אני קורא עיתונים, כמו כולם, וזכותי במדינה דמוקרטית להגיד מה שאני חושב. מ'זתומרת שב בשקט? למה מי אתה שתגיד לי לשבת בשקט?
    (אני עם צברי. אני לא חייב להסכים איתו, אבל אני חייב להסכים עם זכותו לומר את מה שהוא חושב)
    ואגב, לפי בן דרור ימיני, בנימין נתניהו מנהל את העולם, לא רק את ישראל. זאת היוזמה שלו שהניעה את גלגלי החרם הכלכלי על אירן. היידה ביבי. קינג אוף דה וורלד.
    או שבן דרור ימיני עיוור, שלא רואה שנתניהו כבר הרבה זמן מנסה להסות מתנגדים בצורה ברוטלית (ע"ע סיפור קרן נויבך, למשל), או שהוא מתחזה לעיוור. אני חושב שמדובר בשני, מכיוון שהוא פוסל על הסף את עו"ד ספרד, שידוע כתומך שמאל הזוי, קיצוני, ואנטי ציוני. ובגלל זה, אין לו זכות דיבור, לפי ימיני. סתום את הפה, ספרד. וצברי. ובכלל. ותנו לקינג ביבי הנשגב והנעלה לנהל בשקט.

    אהבתי

    • אריאל הגיב:

      אתה ברצינות חושב שנתניהו הוא זה שביקש "לאזן" את סדר-יום עם קרן נויבך?

      אהבתי

    • המאיר הגיב:

      דרור ימיני מתמחה בלא לדעת כלום אבל להיות בעל דעה על הכל. ולכן כאשר הוא (ואחרים) נותן לברק ונתניהו את הקרדיט על הלחץ הבינ"ל על אירן, הוא כרגיל מבלבל במוח וטועה. כדאי לזכור כי מבחינת האמריקאים והאירופאיים, מדינות המפרץ וערב הסעודית חשובות הרבה יותר מישראל. איראן מאיימת על המשטרים הפרו מערביים שם, לפחות, אם לא יותר, כמו על ישראל.

      לכן מדינות המערב לא צריכות את נתניהו וברק כדי שיפעילו אותם ללחץ על איראן, יש להן משלהן. שני הבלופרים שלנו רק מפריעים למערב ליצור את הלחץ המתאים עם איומי המלחמה

      וסליחה שבכלל הזכרתי את שמו של טרחן המילים הזה דרור ימיני

      אהבתי

      • איראן מאיימת על המשטרים הפרו מערביים שם, לפחות, אם לא יותר, כמו על ישראל.

        ברור, הרי הם כל הזמן מתבטאים נגד היישות האבו-דאבית, הקטארית והסעודית, מכנים אותם שטן קטן ומייחלים שייעלמו מהעולם. הם גם הקימו ארגוני טרור ומליציות חמושות שמפגיזים אותם מדרום וצפון. בן ימיני הזה…לא מבין כלום.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מדינות המפרץ חוששות שיכולת גרעינית תהפוך את אירן למעצמה אזורית, ואף נוכחות מאיימת במקרה של מתיחות פנימית כבמקרה בחריין.

          אהבתי

        • האמיר הגיב:

          איראן מאוד מאיימת על כל מדינות ערב ובפרט על מדינות המפרץ.

          המטרה הלא מוסתרת של איראן היא להפיץ את האיסלאם – את הגרסה שלהם לאיסלאם – בעולם, ואם צריך אז בכח. מה המקום הנוח ביותר להתחיל בו? המדינות השכנות. גם קרוב (מאפשר להחדיר סוכנים בקלות, לתת מקלט וציוד לגורמים אופוזיציוניים ולסייע ישירות אחרי החלפת השלטון) וגם הרבה יותר קרוב לגרסה שלהם לאיסלאם מאשר מדינות שאינן איסלמיות, מה שמקל על העבודה. יתרון נוסף הוא שבאזור נמצא חלק נכבד מהנפט שבעולם, שליטה באזור תגביר את הכח שיש לאיראן ותקשה על שאר מדינות העולם להתנגד.

          איראן כבר מעורבת בפעילות חתרנית בלא מעט מדינות ערביות. זו אחת מהסיבות העיקריות לפיתוח נשק גרעיני באיראן – הגנה עצמית אחרי השתלטות על מדינה שכנה. המערב יתנגד, בכח אם צריך, להשתלטות של גורמים (יותר) עויינים על (עוד) מאגרי נפט חיוניים במזה"ת, כפי שראינו בכיבוש כווית ע"י עיראק. נשק גרעיני וטילים שמכסים את כל אירופה יקטינו בצורה בצורה משמעותית את הרצון של מנהיגי המערב להתעמת עם איראן.

          זה לא שהאייתולות לא רוצים להשמיד את ישראל, אם תהיה להם הזדמנות הם ישמחו לנצל אותה – זה פשוט לא בראש סדר העדיפויות שלהם.

          אז ההנהגה במדינות ערב, לפחות אלו שעוד לא התרחשו בהן הפיכות, מאוד לחוצה מפיתוח נשק גרעיני באיראן.

          אהבתי

      • אריאל הגיב:

        זה בניגוד לאנשי הרוח הרבים שמחכים לאובמה, יהושע סובול המחזאי שבקיא בעולם האיסלם וכן בצבא ביטחון.

        אהבתי

    • כנראה שהחשיפה לעצומה באתרי החדשות השונים הביאה לאתר כל מיני "מצחיקנים, הייתי קורא להם סטנדאפיסטים**". כרגע החותמת השניה בעמוד הראשון על העצומה היא שרה נתניהו מירושלים שכותבת, כאילו לביבי:

      "אתה סתם מחפש תרוץ להסתתר בבור שבקריה עוד שבוע, זה לא יעזור לך, יבוא היום שתחזור למיטה!"

      ** אני מצטט את מאיר איינשטיין מתוך ההסבר לאחר ריצת 10,000 מטר באולימפיאדה, מדוע מו פארח מציג את האות M על ראשו. המכיר יכיר.

      אהבתי

  24. מוישה הגיב:

    הסרט עם המשטרה הוא סרט ויראלי מבוים לפרסום חברת תיקים כלשהי ויצא לפני שבועיים בעברית צחה

    אהבתי

  25. הינשוף של מינרווה הגיב:

    דבריו של וילנאי בהחלט ראויים לביקורת, כפי שהראית יפה בהערה נוכח הסכנה שטמונה במכלי האמוניה שבמפרץ חיפה (או בכך שהצבעת שטענתו כי 'העורף מוכן כפי שלא היה מעולם' תחשב לאמיתית גם במקרה של אסון). עם זאת, אני לא חושב שהאדם ראוי לניסוח המלגלג שבו השתמשת:

    אבל מה אכפת לו, לסין לא יגיעו טילי חיזבאללה או טילים איראניים או אחרים.

    נרמז בכך שמדובר באדם נבזה במיוחד. אולם אני סבור שהוא היה אומר את אותם הדברים גם אם היה נשאר בארץ. כלומר, זה מסוג ההתבטאויות שפוליטיקאים נוהגים להפריח, אשר ניתן בנקל להראות שאינן אלא ססמאות ריקות. ולכך אין לכך כל קשר לעובדה שקיבל תפקיד בחו"ל. כלומר, אינו אדם נבזה אלא פוליטיקאי.

    אהבתי

  26. יואבי הגיב:

    לא ילדים ונדליסטים ולא כלום.
    פרסומת של היצרנית של התיק. פורסם בצינור לילה שבוע שעבר מתישהו.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      הסאונד, העריכה ואיכות הצילום לא מותירים מקום לספק – הפרסומת הגרועה ביותר שראיתי מעולם…

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ואני מוצא גם כף זכות: יחסית לפרסומת גונזו שכזו, ההשקעה בפרופס לא רעה. במיוחד בדגם הרובוט. בחינתו לפרטיו (למשל בפריים של 0:36) מגלה שמי שבנה אותו עשה עבודה לא רעה. המרכב הנוסע בשליטה מרחוק, ה(כאילו) זרוע תיפעול הקדמית, הלוק הכללי, אפילו המצלמה סבירה. סה"כ עושה את העבודה.

        אהבתי

        • שרוט הגיב:

          הוא שאמרתי – ההפקה איכותית מדי בשביל שזה יהיה סרטון מהאייפון של החבר'ה. בעיקר הסאונד והצורה שבה נצבעה התחנה. מפליא שדבורית לא עלתה על זה.
          אבל בתור פרסומת, זה דוחה

          אהבתי

  27. הסרטון עם התיק מבויים. בחורים ברשת סוברים שהוא לקידום מותג של תיקים. כפי שתראי הוא הגיע קודם בגרסה עברית וכנראה עבר שינוי גרסה כחלק מהויראליות שלו.

    אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      הסרטון הזה הוא שיא החוצפה: הוא מציג כאילו-שוטרים וכאילו-רובוט משטרתי בלי אישור ובלי אזהרה. מה, אין חוקים נגד דברים כאלה? למה פרקליטות המדינה לא תובעת את יצרני הסרטון?

      אהבתי

כתיבת תגובה